TRY Design vokser – henter inn fire nye
Har gått fra 6 personer til 17 på litt over et år.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det er tydelig at kundene for alvor har fått øynene opp for at TRY-huset også har et stort designmiljø med spisskompetanse på merkevareutvikling og visuell identitet. I året som har gått har TRY Design både vunnet store anbud og fått nye kunder og prosjekter, sier leder for TRY Design, Tonje Jæger i en pressemelding onsdag.
TRY-huset har hentet inn Emilie Berget, Petter Tangen, Kristine Flatland og Emilie Swahn Wedøe melder overgang til TRY-huset.
I sitt andre år etter oppstart teller TRY Design nå 17 personer.
Jæger legger ikke skjul på hvor fornøyd hun er med rekrutteringene.
– Med større oppdragsmengde kommer også behovet for flere folk med komplementære kunnskaper. Nå styrker vi oss ikke kun på brand design, vi får også inn spisskompetanse på illustrasjon, animasjon, brand story, budskapsutvikling, digital design og prosjektledelse for design- og merkevareutvikling. Jeg er veldig fornøyd med at vi nå kan håndtere flere og større prosesser samtidig.
Hopper inn i noe nytt
Emilie Swahn Wedøe kom til TRY fra Wieden+Kennedy i Portland der hun jobbet som prosjektleder for kunder som Samsung, KFC og Procter & Gamble.
– Jeg har en kreativ utdannelse, men oppdaget etter hvert at jeg også liker å holde orden på prosessen. I TRY jobber vi tett sammen i team der alle er involvert. Ved å jobbe med de flinkeste i bransjen får jeg både brukt mine kreative og operative muskler, sier Emilie.
Kristine Flatland kommer fra KIND hvor hun har jobbet med konseptutvikling, tekst, pakningsdesign og visuell identitet – særlig innen premiumsegment av merkevarer.
– Jeg hadde lyst til å strekke på beina og hoppe inn i noe nytt. Selv om TRY Design kun har noen få år bak seg, har de hatt store kunder og produsert en rekke sterke identiteter på kort tid. Det at TRY huset tilfeldigvis er bebodd av rundt 400 spesialister, var ikke akkurat ett minus heller.
– Et energisk hus
Petter Tangen kom til TRY Design fra jobben som brand designer og illustratør i Scandinavian Design Group hvor han har vært de siste fem årene.
– Det å være en del av TRY-huset med tilgang på bransjen beste innen motion, 3D, creative tech og ikke minst kommunikasjon gir helt nye muligheter til å utvikle spennende og nyskapende løsninger og helhetlige merkevareopplevelser på tvers av alle kanaler.
Emilie Berget kom til TRY fra NoA Ignite der hun de siste seks årene jobbet med digital konseptutvikling, strategisk design og UI/UX.
– I TRY Design er vi en gjeng med ulik spisskompetanse. Her kan jeg bidra med å tenke digitalt og helhetlig helt fra start. I tillegg får jeg brukt min bakgrunn fra strategisk design og branding. Det er også så fint å være en del av hele fagmiljøet i TRY-huset, et energisk hus som virkelig tror på at ingenting er umulig.