Lanserer Norges første markedsføringsbyrå med spesialisering innenfor Web3-teknologi
Web3 Creatives skal hjelpe kunder med å bygge tilhørighet og opplevelser rundt merkevaren.
– Vi er helt sikre på at Web3 på sikt vil spille en like stor rolle i markedsføring som tradisjonelle sosiale medier-kanaler gjør i dag. Vi gleder oss til å gjøre Web3-markedsføring mer kjent i Norge, og til å være en god partner for dem som ønsker å ta steget videre i sin markedsføring, sier partner og daglig leder i Web3 Creatives, Therese Holter, i en pressemelding.
Sammen med Eric Elvenes lanserer hun Web3 Creatives, som er Norges første kreative markedsføringsbyrå med spesialisering innenfor Web3-teknologi, og skal hjelpe kunder med å manøvrere i et felt innen markedsføring som er ganske nytt og ukjent for mange.
Oversetter Web3-markedsføring
Markedsføringsbyrået ble lansert i mai, og har allerede fått henvendelser og oppdrag.
– Vårt byrå kan beskrives som et Web3-kollektiv. Vi fungerer både som rådgiver og oversetter for hva en norsk bedrift kan og bør bruke Web3-markedsføring til.
Web3 Creatives har samarbeidspartnere i hele verden.
– Og disse er i forkant av siste nytt på feltet. Det gjør at vi kan tilpasse hvert enkelt produkt og tjeneste til den enkelte merkevaren eller kunden. Vi er dessuten kreative hoder som vet hvordan Web2- og Web3-kampanjer kan gi gode resultater for pengene, sier Holter.
Hun forklarer at sosiale medier er det vi kaller Web2-plattformer.
– Det skaper dialog, og går mellom to sosiale kanaler. En Web3-plattform har fokus på å bygge tilhørighet til og opplevelser rundt merkevaren. Man kan sammenligne det med skiftet mellom 2D- og 3D-filmer på kino hvor man går fra å se filmen på et lerret, til å være en «del av» filmen selv.
Skaper magi
Holter har over 15 års erfaring innen markedsføring, event-planlegging og merkevarebygging i både Norge og USA. Hun har spesialisert seg innenfor Web3-verdenen de siste årene.
Elvenes har en solid bakgrunn fra musikkbransjen der han har arbeidet tett med anerkjente musikkprofiler både nasjonalt og internasjonalt. Hans lidenskap for markedsføring, kunst og musikk har vært en naturlig overgang til Web3-bransjen.
– Fra musikkbransjen merker vi at det blir stadig viktigere å treffe publikum der de er, og å skape innhold på deres premisser. Å koble kjente merkevarer med NFT-kunstnere skaper magi, sier Elvenes.
I år inngikk byrået et partnerskap med investor Kim Søyland, som står bak satsinger som byOSLO, Taptails og Cold Pressed.
– Web3 Creatives og NFT-markedsføring er kanskje ikke mainstream ennå, men vi ser muligheten for å investere i et selskap som vil være «first mover» innenfor et område som på sikt kan bli like vanlig i markedsføring som tradisjonelle sosiale medier-kanaler er i dag.