Erik Eskedal blir leder for Sopra Sterias satsing på digital markedsføring i Oslo
Skal lære av Bergen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg startet karrieren min med å forsøke å få ut budskapet om smart bruk av data i forretningen og få plassert IT-sjefen inn som en del av forretningsledelsen. Nå nesten 20 år etter skal jeg få jobbe i krysningspunktet mellom IT og markedsføring med 2000 kollegaer som er eksperter på løsninger som skaper og forvalter bedrifters viktigste ressurser, nemlig dataene. Dette blir nesten litt som å komme hjem igjen, sier Erik Eskedal i en pressemelding fra Sopra Steria.
Erik Eskedal har nesten 20 års erfaring fra ulike roller innen markedsføring, kommunikasjon, strategi og markedsteknologi.
Tidligere har Erik Eskedal jobbet i mediebyrået IUM og ledet den digitale oppbyggingen av Iteo som tidligere i år vant «Årets Content» og «Performance»-byrå og som i flere år har blitt kåret av kundene som årets byrå.
– Vi er svært fornøyde med å få Erik Eskedal med på laget. Hans lange erfaring fra digital markedsføring, teknologi og CRM gjør ham til en perfekt kandidat til denne jobben. I tillegg er han engasjert og har et stort ønske om å få til nyvinnende prosjekter hos våre kunder, sier Lise Jæger, som har det overordnede ansvaret for satsingen i Norge.
Avdelingen til Eskedal teller 20 medarbeidere innen datadreven markedsføring.
– Jeg gleder meg veldig til å bli enda bedre kjent med Sopra Steria og bygge på den kompetansen innen datadrevet markedsføring som allerede finnes i Bergen for å skape et sterkt team i Oslo. Det blir litt som å være gründer, bare med et stort kompetanseselskap i ryggen, avslutter Eskedal.