Stine Steffensen Børke blir markeds- og kommunikasjonsdirektør i Redningsselskapet
– Det blir veldig spennende.
– Å få mulighet til å jobbe med Redningsselskapet, det viktige oppdraget og den merkevaren som ligger i det blir veldig spennende, sier Børke i en pressemelding.
Hun kommer fra stillingen som kommersiell direktør i Fell Technology. Hun har tidligere ledet norske og internasjonale marked- og salgsavdelinger i Helly Hansen, Telenor, Norwegian og Hurtigruten.
Børke har erfaring fra å arbeide tett på den maritime næringen. Hun har jobbet med seilermiljøet og Whitbread Round the World i Helly Hansen, og i Hurtigruten. I dag jobber Børke med IoT-teknologi som også vil bli brukt av Redningsselskapet fremover.
Stine Steffensen Børke tiltrer 1. juni.
I tillegg har Redningsselskapet hentet Erlend Sørlle. Han tar over som ny direktør for økonomi- og virksomhetsstyring i Redningsselskapet.
Grete Herlofson, generalsekretær i Redningsselskapet, er svært fornøyd med å få med seg Stine Steffensen Børke og Erlend Sørlle inn i ledergruppen.
– Jeg vet at Stine og Erlend med deres bakgrunn vil bli viktige ressurser for Redningsselskapet. Deres brede kompetanse og ledererfaring blir svært viktig for oss, sier Herlofson.