Frontkom runder 100 ansatte - og melder om ny fusjon
Fusjonerer inn Ny Media: – Vi kan nå tilby hele pakken.
Det Fredrikstad-baserte digitalbyrået Frontkom vokser snart gjennom de tykke murveggene i bygården fra 1700-tallet i Gamlebyen der de har sitt hovedkontor. Når Ny Media nå fusjoneres inn blir Frontkom en betydelig aktør også på netthandelsløsninger.
– Dette har vi gledet oss til å fortelle. Vi kan nå tilby hele pakken av tjenester fra nettsider og CMS på åpen kildekode, via nettbutikk og e-commerce, til overbygning med markedsføring, innholdsproduksjon, CRM og kundereiser, sier CEO i Frontkom, Fredrik Paus, i en pressemelding.
– Utfyller hverandre
Nylig ble det kjent at Frontkom tok over det Oslo-baserte byrået Tanken Bak. Nå har de vendt blikket mot Trondheim og det velrennomerte selskapet Ny Media som lenge har vært ledende på netthandel.
– Vi har lenge samarbeidet med Frontkom på en rekke prosjekter og det vennskapet har utviklet seg og nå blitt til ekteskap. Vi utfyller hverandre på en veldig god måte og har de samme verdiene og filosofiene om hvordan nettet skal bygges for å skape vekst og verdi for våre kunder, sier de to partnerne Erlend Strømsvik og Thomas Kulvik.
Spesielt er det endel tjenester hos Frontkom som Ny Media ser at kundene deres etterspør.
– Det er sosiale medier, betalt annonsering og innholdsproduksjon. Her tilfører Frontkom våre kunder mye verdi i tiden som kommer, sier Kulvik.
Kundene vil ikke merke noe
Ny Media har utviklet seg siden starten i 2004 og teller nå 26 konsulenter med hovedkontor i Trondheim og «remote workers» både andre steder her i landet, men også i Polen og Ukraina.
– Vi skal fortsatt ha tilhold i Trondheim og våre kunder vil ikke merke annet enn at de får tilgang til et team med større bredde og at fakturaen kommer fra Frontkom i framtiden, sier Kulvik.
Tilbake i 2016-2017 var Frontkom en bedrift med cirka 20 ansatte. De har i ti år hatt ansatte i Portugal, men fant for fem år siden også en god partner i Netkata i Polen som de tok over. Deretter har selskapet vokst også gjennom pandemien og etablerte ved starten av 2022 en satsing på tjenester innen markedsføring, innholdsproduksjon, SEO, sosiale medier, betalt annonsering og CRM i datterselskapet Frontkom Experience.
– Når vi nå innlemmer Ny Media med deres ekspertise og eksisterende kundemasse så har vi hele spekteret av tjenester samlet under ett tak - eller ihvertfall i ett selskap. Vi er fordelt på fem land og har cirka 110 veldig flinke og ikke minst hyggelige eksperter, sier Paus.