Byråleder i Starcom Camilla Halleraker, kan smile bredt av årets siste Recma-rapport.

Dette byrået dominerer den siste Recma-rapporten

Starcom troner alene på topp som «Dominant».

Publisert

To ganger i året evaluerer det globale analysebyrået Recma utviklingen til mediebyråer i 47 ulike markeder globalt. Dette inkluderer også Norge, og her til lands er det ett byrå som skiller seg ut i den siste målingen.

Se topp 10 lengre ned i saken.

– Viktig for oss

Starcom Publicis inntar topplasseringen og markerer seg med det som «Dominant», med en total score på 21 poeng. Deretter finner vi OMD og Carat, som henholdsvis havner med en total score på 18 og 17 poeng.

Rapporten tar for seg 19 ulike kriterier relatert til byråenes momentum og struktur, hvor de rangeres fra topp, «Dominant», til det laveste «Weak».

– Vi har alltid vært i toppsjiktet, men det er klart at det er stas å toppe Recma-listen, sier byråleder i Starcom Camilla Halleraker til KOM24.

Byrålederen sier Recma henger høyt fordi de er en uavhengig tredjepart, og fordi det kommer fra et anerkjent analyse- og rapporteringsmiljø.

– De rangerer byråer etter gitte parametre innen blant annet digital kompetanse, innovasjon, struktur, påfyll av kunder og stabilitet i organisasjonen. Og det er nettopp grunnet disse parametrene at resultatet er viktig for oss.

En stor fordel i pitcher

Den siste rapporten var klar i september.

– For vår del er det alltid viktig å komme høyt på denne kåringen – også er det selvfølgelig hyggelig at andre sier at vi gjør en god jobb.

Resultatet kan være en stor fordel i pitcher som involverer internasjonale så vel som lokale kunder.

– Da er det gjerne resultatet fra denne rapporten vi viser til.

Blant kriteriene i Recma-rapporten finner vi vekst og stabilitet. De siste to årene har Starcom hentet inn 30 nye personer som har tilført ny kompetanse. Halleraker viser også til at flyttingen til nye lokaler i Apotekergaten, har gitt et løft til alle Publicis-byråene.

– Det er mye vitalitet i byrået om dagen, og vi merker at vi høster av samlokaliseringen med MSL og Kitchen. Det å ha alle fagdisipliner innenfor kommunikasjonsfaget, i umiddelbart nærhet, gjør oss til et rikere byråmiljø. Det er til stor glede for oss som jobber her og noe som kommer kundene våre til gode.


Powered by Labrador CMS