Markedssjef i Norges Friidrettsforbund, Kine Førsvoll, blir en del av sportsbyrået NPG Sport & Communication.
Markedssjef i Norges Friidrettsforbund, Kine Førsvoll, blir en del av sportsbyrået NPG Sport & Communication.

NPG Sport & Communication henter friidrettstopp

Markedssjef i Norges Friidrettsforbund, Kine Førsvoll, blir en del av sportsbyrået fra januar.

Publisert

– Vi har signert et kjempetalent som skal hjelpe oss med å utvikle det tyngste fagmiljøet innenfor sports management og sports marketing i Norge, sier byråleder Espen Skoland i en pressemelding.

Kine Førsvoll (29) kommer fra stillingen som markedssjef i Norge Friidrettsforbund. Hun har tidligere jobbet som internasjonal salgssjef for Varsity Headwear. 

I januar starter hun som seniorrådgiver i NPG Sport & Communication.

– Kine har jobbet tett med flere av Norges største sponsorer og idrettsprofiler. Hun vet hva som kreves for å skape lønnsomme partnerskap mellom næringslivet og idretten i en tid der medielandskapet ser annerledes ut enn det gjorde for bare noen år siden. Vi er derfor veldig heldige som får henne med på laget, sier Skoland.

Førsvoll ser frem til å bli en del av fagmiljøet i byrået.

– Jeg har hatt det veldig fint i friidrettsforbundet, og er veldig stolt over jobben markedsteamet har lagt ned denne høsten. Den har resultert i at vi har klart å fornye og forlenge flere viktige avtaler. Men NPG Sport & Communication har begynt å bygge et byrå vi ikke har sett i Norge før. Det vil jeg gjerne være med på, og jeg har så mange tanker om hvordan vi kan bygge dette, at jeg bare må få det ut, sier Kine Førsvoll.

NPG Sport & Communication jobber blant annet med Hopplandslaget, Team Ingebrigtsen, Ski-VM og Thon Hotels. Byrået stod også bak avtalen mellom Norges sjømatråd og Erling Braut Haaland.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS