I sommer skal Espen Skoland til det han mener er de to flotteste stedene i Norge: Sirdalsheiene og Hardanger.
I sommer skal Espen Skoland til det han mener er de to flotteste stedene i Norge: Sirdalsheiene og Hardanger.

Espen husker drømmesomrene sammen med bestefar i Kristiansand

– Jeg husker dem som en sammenhengende lykkerus, og jeg forsøker å gjøre alt jeg kan for at mine barn skal sitte igjen med tilsvarende sommerminner.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. 

I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Espen Skoland, daglig leder i sportsbyrået NPG Sport & Communication, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Det blir vanlig rute til to av Norges aller vakreste steder: Sirdalsheiene og Hardanger. Og så blir det en liten svipptur til Cannes med sol, basseng og steking av fett. Alt akkompagnert av fotball-EM og sommer-OL.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Min bestefar hadde en gammel tresnekke med tøff-tøff-motor. Hver sommer sveivet han i gang snekka til lyden av måker og tok oss med ut til hans favorittholmer utenfor Kristiansand. Der badet vi og fanget krabber, hele sommeren. 

Det er disse gjentakende opplevelsene, sammen med familien, jeg husker aller best. 

Jeg husker dem som en sammenhengende lykkerus, og jeg forsøker å gjøre alt jeg kan for at mine barn skal sitte igjen med tilsvarende sommerminner.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Ingen ismann. Men hvis jeg må, tar jeg en Snickers-is.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Magnus Leraand Forseth: Kommersiell rådgiver og sponsoransvarlig i NPG Sport & Communication. 25 år, mer reflektert enn de fleste på min alder, og nådeløst opptatt av hvordan man bruker kommersielle partnerskap mellom idretten og næringslivet til å flytte markedsmakt.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Adidas: «Hey Jude». Det er i hvert fall den jeg husker best i farten. Ikonisk og vågal.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen? 

– Grip fatt i de flinkeste i klassen, de med mye operativ og strategisk erfaring – som skyr tomme ord og svada som pesten – og be på dine knær om å få bruke dem som mentor.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– 71° nord. For en måte å få oppleve Norge på!

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS