Espen Skogen i Elg forteller åpent om sitt verste sommerminne.

SOMMERPRATEN:

– Den ferien har endt opp som et kollektivt familietraume som vi fortsatt sliter med

Espen Skogen og familien skal nok ikke tilbake til Meldal i Trøndelag med det første.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. 

I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Espen Skogen, rådgiver i Elg, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Jeg er ikke noe strandmenneske, så derfor har jeg først vært et par uker på stranda i Spania. Deretter blir det litt telting i og med at jeg ikke liker telt heller. Neida. Joda. Resten av sommeren blir det stort sett bysommer. Jeg elsker Oslo om sommeren, og sparer heller resten av ferien til senere på høsten når det er surt hjemme og ikke alle andre også er på ferie. Da er det mye enklere å gni det inn hos alle som er stuck hjemme i regnet mens jeg chiller et varmt sted.

– Hva er ditt verste sommerminne?

– Verste? Lett. Det året hele familien var stuck i en liten campinghytte i Meldal i Trøndelag. Det var én av tre hytter på den såkalte «campingplassen», og fasilitetene for øvrig bestod av én meter høyt gress, en shabby hoppbakke (!) og ingenting annet. Tror jeg var tolv. Den ferien har endt opp som et kollektivt familietraume som vi fortsatt sliter med. Et velment råd til alle: det er nok best å ikke nevne Meldal om du møter noen som heter Skogen til etternavn.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Kall meg gjerne en basic bitch, men jeg tror det blir softis med sjokoladestrø altså. Keep it simple, stupid.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Det Erlend Bjelland har fått til i Sjøfartsdirektoratet synes jeg er et fremragende eksempel på kanalforståelse og native innhold. Og ikke minst på at en i utgangspunktet litt kjedelig avsender (sorry, direktoratsfolk) også kan bruke humor som virkemiddel med stor suksess. Sjekk ut videoene deres i sosiale medier, så skjønner du hva jeg mener.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Kanskje en klisjé, men tør å si din mening, stå for det du tror på og fake it ‘till you make it. Du er der du er fordi du kan det du kan. Det kommer alltid til å være noen som kan mer enn deg, men det spiller ingen rolle. Og ikke vær så redd for autoriteter. Ikke vær redd for å stikke deg frem. Stå på en scene foran bransjekolleger og snakk om faget ditt så ofte du kan.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Jeg spurte familien her, som mente jeg hadde vært en utmerket Forræder. Usikker på om jeg skal ta det som et kompliment. Skal jeg først på tv, hadde jeg nok gjort meg best som en slags norsk utgave av Karl Pilkington i An idiot abroad.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS