Byrået Vild i ny drakt etter fusjonen
– Dette gjør at vi kan ta på oss større og mer komplekse oppdrag, sier byråleder Eva Wiken.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Etter flere års samboerskap bestemte innholdsbyrået dyson.drager og designbyrået Lid & Wiken seg for å fusjonere. Sammenslåingen ble offisiell 9. mars 2020, og torsdag er ny logo og identitet på plass for Vild.
– Det er utrolig gøy at vi endelig har klart å få fusjonen på plass. Dette gjør at vi kan ta på oss større og mer komplekse oppdrag, sier byråleder Eva Wiken.
Det nystartede design- og innholdsbyrået tilbyr et bredt spekter av tjenester innen design, nettside, tekst og sosiale medier.
Vild bistår nye og etablerte merkevarer med å nå målene sine gjennom en analytisk og strategisk tilnærming. De jobber med kunder som Höegh Eiendom, Høyskolen Kristiania, Olavsfestdagene, Advokatfirmaet Selmer og Amnesty.
Vild skal tiltrekke amerikanerne
– Vi lager skreddersydde og unike løsninger for hver enkelt merkevare. Vild skal engasjere og vekke følelser, i tillegg til å utfordre helstøpte og solide merkevarer. Ambisjonsnivået ligger høyt, vi skal være Norges beste arbeidsplass, der det er rom for personlighet, prøving og feiling.
Navnet Vild stammer fra navnene til de gamle byråene, men det var også viktig med et skandinavisk preg. Byrået teller nå åtte personer med avdelinger i både Oslo og NYC.
– Vi har etablert en avdeling i New York og syntes Vild har en eksotisk klang som vi håper tiltrekker amerikanerne.
De to byråene har samarbeidet om kunder og delt kontorer i flere år, så selve fusjonen har vært etterlengtet.
– Vi så at flere og flere kunder etterspurte den totale tjenesteparken som vi i dag leverer. Det blir en smidigere hverdag for både ansatte og kundene når vi nå er samlet under en paraply, og drar i samme retning. Det er selvfølgelig også et stort pluss at vi alle har mye til felles og trives sammen.