Fabel Media slår seg opp som kommunikasjonshus på Sørlandet
Fusjonen mellom Philm og Studio Bygd gjør at Fabel-konsernet kan fokusere på alle oppgaver innen kommunikasjon.
Denne uken ble det kjent at Philm og Studio Bygd blir en del av Stavangerselskapet Fabel Media. Fabel blir som et resultat av denne sammenslåingen et konsern med kontorer i henholdsvis Stavanger, Kvinesdal og Oslo.
Det opplyses i en pressemelding.
– Bunnsolid
Philm Reklame fra Sørlandet har siden 2018 operert som et produksjonsselskap innen high-end reklamefilmer for et nasjonalt marked. I løpet av de siste årene har også design- og kommunikasjonsbyrået Studio Bygd vokst ut fra miljøet i Philm Reklame.
Eier og gründer av Philm, Per Gunnar Økland og daglig leder i Fabel Media, Rudi Rossbakk Nordbøe, forteller at det ligger åtte måneder med målrettet arbeid bak, for å få til sammenslåingen, og at den er basert på et felles ambisjonsnivå, like verdier og samme kultur.
– Dette kjennes bunnsolid, sier Rossbakk Nordbøe.
Han legger til at sammenslåingen er et strategisk grep for å posisjonere merkevaren.
Kommunikasjonshus på Sørlandet
Fabel Media ble etablert i Stavanger i 2012, og i dag består selskapet av over 20 ansatte. Selskapet har blant andre Kitchen, IKEA, ONS og Det Norske Måltid på kundelisten.
Fabel Media vil være tungt til stede på Sørlandet og ha nøkkelpersonell på plass i Oslo, og kan tilby tjenester innenfor reklame, PR- og kommunikasjon.
Philm-eier Økland, trer inn i rollen som partner og daglig leder i Oslo og for Fabel på Sørlandet.
Sørlandskontoret vil bli et utpreget kommunikasjonshus med fokus på alle oppgaver innen kommunikasjonsoppdrag – i tett samarbeid med Fabel i Stavanger.
I Oslo vil Fabel være et rendyrket produksjonsselskap med tilhørende filmproduksjonsrigg for TV og nasjonalt reklamemarked.