Meta lanserer nye muligheter for å tjene penger på innhold på Facebook og Instagram
Meta lanserer flere måter å tjene penger på som kreatør på Facebook og Instagram.
Denne artikkelen er over to år gammel.
21. juni la Mark Zuckerberg ut en melding om at Meta innfører flere måter for kreatører å tjene penger på Facebook og Instagram. De forteller også om hvordan selskapene vil drive innovasjon og utvikling fremover.
– Verktøyene som ble presentert vil også hjelpe innholdsskapere å knytte sterkere bånd med sine tilhengere og følgere, informerer Släger om på vegne av Meta.
Det kommer blant annet nye funksjoner for abonnenter på Faceboook, som gir innholdsskapere nye muligheter til å gjenkjenne og bygge relasjoner med tilhengere. Det blir også mulig for innholdsskapere som har abonnenter på andre plattformer, å tilby sømløs tilgang til eksklusive Facebook-grupper for abonnentene, forteller Släger i en pressemelding torsdag.
I en Facebook-post kunngjorde Mark Zuckerberg at selskapet også forlenger sitt løfte om ikke å kreve andeler av inntekter som genereres fra abonnenter, badges på Facebook LIVE og betalte online-arrangementer med et ekstra år, frem til 1. januar 2024.
Meta skriver i en pressemelding at de gjør dette for å hjelpe kreatører på alle stadier i karrieren å bygge bærekraftige virksomheter.
De innfører muligheten til å dele innlegg som bare abonnenter kan se. De mener dette tillater skapere stabile, månedelig inntekt via Facebook. De viderefører også «Stars» på Reels i utvalgte land. «Stars» kan kjøpes og sendes til kreatører, for hver «Star» som blir kjøpt, tjener kreatøren penger.
Dette skal de feire med «Stars Fest» i de utvalgte landene. Dette skal ta plass fra 15. juni til 15. juli, hvor kreatører har mulighet til å doble inntektene de får av «Stars».