Gudbrandsdal Energi med småfrekt stikk mot Tibber
– En spontan kommunikasjonsmulighet, sier daglig leder.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Forrige uke skapte strømselskapet Tibber flere reaksjoner da de meldte om en stor endring i deres fakturapraksis. I tillegg til den vanlige strømregningen informerte Tibber sine kunder om at de i tillegg ville få regningen for et estimert strømforbruk for halve oktober måned.
I helgen kom Gudbrandsdal Energi med et stikk mot Tibber, og teksten «Heller ikke strømregningen bør komme for tidlig.»
– Det er lite som er morsomt med strøm for tiden. Og her og nå, med denne ukens nyhetsbilde, syns vi det var betimelig med et spontant stunt med glimt i øyet fra oss, sier daglig leder i Gudbrandsdal Energi, Marius Røed Sveipe til KOM24.
Han peker på at strømbransjen sliter med lav tillit blant folk.
– Vi jobber knallhardt og grundig med å bygge tillit hos våre kunder. Det gjør vi både gjennom langsiktig og strategisk arbeid – og noen ganger gjennom å gripe en spontan kommunikasjonsmulighet og trykke en småfrekk helside i landets største aviser.
Helsiden var på trykk i VG, Adressa, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen lørdag. Søndag var den å se i Aftenposten.
– Vi lever i en tid med mye støy og kortvarig oppmerksomhet. Fra et markedsføringsperspektiv er det viktig å gripe mulighetene når de byr seg, og snu seg raskt.
Stuntet er utviklet sammen med selskapets PR-byrå, Släger.
Sveipe forteller at Gudbrandsdal Energi har opplevd stor pågang til kundesenteret den siste tiden.
– De siste dagene har det eksplodert. Jeg antar at vi opplever denne tilstrømningen fordi vi har bygget tillit over tid med vårt fokus på strømsparing, forenkling og opprydning i strømbransjen.
Han håper det var tydelig at helsiden var ment med glimt i øyet.
– Men vi er selvsagt klar over at ikke alle er like humoristisk anlagt som oss.
Tibber er forelagt innholdet i saken, og ønsker ikke å kommentere.