Heydays gjør Nomono klar for internasjonal lansering
Har i forbindelse med den internasjonale lanseringen utarbeidet ny merkevarplattform og visuell identitet for SXSW-vinneren.
Heydays ble etablert i 2008 og teller i dag 16 ansatte og leverer merkevarestrategi, design og digitale produkter til sine kunder.
I forrige uke ble det kjent at Nomono stakk av med en gjev pris på gigantiske SXSW i Texas.
Nå har Heydays lansert Nomonos nye merkevareplattform og visuelle identitet.
– Som for andre start-ups er merkevarebygging og design en investering som skal lønne seg raskt på bunnlinja, og desto viktigere for oss å sikre effektive prosesser og lønnsomme løsninger. Vi er veldig stolte av arbeidet vi har gjort sammen med teamet i Nomono og muligheten til å følge de på denne reisen, sier Thomas Lein, Creative Director i Heydays i en pressemelding.
I over ett år har Heydays jobbet tett med Nomono sitt eget designmiljø med å oppdatere merkevaren og danne et helt nytt designsystem for deres digitale produktet.
Gjennom innledende innsiktsarbeid har Heydays jobbet med å forstå målgruppens emosjonelle og funksjonelle behov og hvordan dette overlapper med produktets egenskaper.
Resultatet av innsiktsarbeidet er en ny merkevarehistorie og designkonsept som spiller på kjernen av Nomono sin visjon; å fjerne støy for å forsterke historiefortellingen.
– Som de fleste tech-startups har det hovedsakelig vært de funksjonelle kvalitetene til produktet som blir løftet frem. Ved å gjøre historiefortelling og kreativ frihet til en sentral del av merkevaren har vi klart å skape et visuelt og kommunikativt uttrykk som treffer Nomono sin visjon og deres målgruppe bedre, sier Felix Skaara, Senior designer i Heydays.