
Tidligere TV 2-journalist blir pressesjef i Storebrand
Etter åtte måneder som senior kommunikasjonsrådgiver får Robert Henriksen økt ansvar i Storebrand.
I fjor vår tok Robert Henriksen sats og hoppet over i finansbransjen – etter 20 år som reporter, nyhetsanker og vaktsjef i TV2.
Han har vært synlig også i sin nye rolle i Storebrand, som konferansier og programleder under blant annet Storebrand-konferansen og i Arendalsuka.
Nå får Henriksen tillit i ny rolle som ny pressesjef i Storebrand. Han blir dermed et viktig kontaktpunkt ut mot omverdenen.
Det melder selskapet i en pressemelding.
– Storebrand er Norges største private kapitalforvalter som har – og ønsker å ha – stor synlighet. Også på flere andre felt har vi mange dyktige eksperter som er etterspurt blant kunder og i mediene. Pressesjefen er derfor en viktig støttespiller. Roberts spisskompetanse og lange erfaring gjør at vi har enda bedre forutsetninger for å nå ut med budskapene våre. Han har kommet inn som et friskt pust og gitt oss et faglig løft, sier kommunikasjonsdirektør Stig-Øyvind Blystad, i pressemeldingen.
Finanskonsernet bruker et bredt spekter av kanaler for å nå ut til kunder og andre målgrupper. De lager blant annet egne studiosendinger fra Storebrand Studio på Lysaker – som blant annet når ut til 37.000 følgere på LinkedIn.
Henriksen har også her vært brukt som programleder.
– Det har vært mye nytt det siste året, men det har vært veldig gøy å bli utfordret på nye områder og temaer. Storebrand er en viktig samfunnsaktør og har blant annet bidratt til å sette uføredebatten på agendaen. Vi ser hele tiden etter nye løsninger, vi vil være en tydelig stemme og fremover skal vi synliggjøre bredden i dette arbeidet, sier Henriksen.
– Vi ønsker å snakke et tydelig språk som folk forstår, og som gjør at vi treffer både kunder, politikere, bransjekolleger og folk flest. Formidling og presentasjon er også viktig i finansbransjen, og det gleder jeg meg til å jobbe videre med også fremover, legger han til.
Storebrand bruker mye tid både på kundekanaler, konferanser, sosiale medier og interne kanaler. Pressearbeidet har likevel fortsatt høy prioritet.
Det handler både om å bygge omdømme og at kundene skal ha tillit til Storebrand som leverandør både innen pensjon, kapitalforvaltning, bank og forsikring.
– Storebrand er en samfunnsaktør som er opptatt av å skape positiv endring i samfunnet. Vi engasjerer oss i et bredt spekter av saker – fra havbunnsmineraler til spareavtaler – og vi har en posisjon som gjør at vi faktisk blir hørt. Det er både meningsfylt og gøy når arbeidet gir resultater. I 2024 ble vi faktisk rangert som nummer 41 på Time Magazines liste over selskaper i verden som er ledende i arbeid med bærekraft, sier Stig-Øyvind Blystad.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no