Denne gjengen har laget de beste stillingsannonsene i Norge

Stendi sikret seg toppen av pallen. Alt er gjort inhouse. 

Publisert Sist oppdatert

(Ingensteds): – Vi har jo byrå i dag men vi trenger ikke bruke millioner på en tjeneste når vi har en Wenche With på laget.

Det sier Kristoffer Alderin som er markedssjef i Stendi til KOM24.

Stendi sikret seg ikke bare en pris, men hele to priser i torsdagens Magnet Awards, som ANFO arrangerte på utestedet Ingensteds. 

Årets Magnet Awards hadde rekord i antall innsendte bidrag, og i den nye klassen Årets stillingsannonse var det Stendi som stakk av med både gull og sølv for deres annonser for BPA-assistenter.

Annonsene har gått viralt og fått mye oppmerksomhet og på torsdag stakk de altså av med to priser. 

Omtrent alt arbeidet er gjort inhouse.

– Vi trenger ikke millioner når vi har Wenche With på innholdsproduksjon. Det er et kreativt maskineri uten sidestykke og så er det klart at vi har hatt et kjempebra samarbeid med tjenesteområdene for å sørge for at vi er på skiva. Men om vi virkelig skal trekke fram et hode her, så mener jeg det er Wenche With, sier Kristoffer Alderin som er markedssjef i Stendi til KOM24.

With er seniorrådgiver og tekstforfatter i Stendi. Hun sier at det som er viktig er å bli kjent med dem de lager annonser for.

Annonsene med Ingrid-Merethe Berget  Salum Kashafali som trengte assistanse gikk viralt. Det ligger mye arbeid bak det.

– Jeg har blitt godt kjent med begge og det tror jeg du må for å komme til bunns i det det er snakk om. De søker etter folk som skal bo tett innpå dem hver dag og da trenger du å komme under huden på folk for å kunne søke etter de rette assistentene som gir god kjemi, sier With.

Og de er blitt så godt kjente med begge to at da Kasafali fikk sitt vedtak var det Finn Allan Mathisen i Stendi som fikk beskjed først, før Kasafalis mor.

– Kunderelasjonen er ekstremt viktig, den fikk vi tidlig. Det er utrolig gøy at han velger å ringe meg før han ringer mamma for å fortelle at han får hjelp i livet sitt. Det gjør meg ydmyk og det er et signal på at vi gjør noe riktig som leverandør, sier Mathisen.

De legger ikke skjul på at det er ekstremt viktig for dem å få den synligheten de har klart med disse annonsene.

– Det er ekstremt viktig at vi klarer å ta spissen på annonsene og får den synligheten vi har fått, vi har fått flere henvendelser fra folk som vil jobbe som assistent, forteller Mathisen.

Han sier at det er noe med det å vise mennesket bak funksjonsnedsettelsen. 

Og det er ikke ferdige med å være kreative. Til høsten kommer det mer.

– Da kommer vi med Tinder for BPA som skal matche assistenter med vedtakseiere, forteller Alderin.

Powered by Labrador CMS