Påskepraten 2023:
For Hekt-sjef Marius har året så langt vært «a heck of a ride»
– På kort tid har vi planlagt, rekruttert folk og lansert Hekt. Nettsiden vår er fortsatt i en betaversjon, men man må velge sine kamper.
KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året så langt, og hva de skal gjøre denne påsken.
I dag er det byråleder i Hekt, Marius Myhrvold, som svarer i påskepraten.
– Hva skal du gjøre denne påsken?
– Familietur til Hafjell, og jeg skal lære å stå på ski. Snowboard har blitt en risikosport i inngangen av 40-årene og forrige brettur endte på sykehuset. Har selvsagt kjøpt ski med høyt ytelsesnivå, så vi ses vel på legevakta igjen.
– Hvilke serier vil du anbefale andre å konsumere i påsken?
– Jeg er late bloomer på Apple TV+ og kom over TV-serien Ted Lasso. Jason Sudeikis spiller sin livs rolle som fotballtrener for et fiktivt Premier League lag. En komedie som treffer deg i hjertet. Første pilotepisode og garderobedansen til Sudeikis er absolutt verdt å få med seg.
– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?
– Det må være summen av alle nattevandringene for bærekraftsmålene vi arrangerte sammen med Norad. Det å se 7000 lysende hodelykter på vei opp til Gaustatoppen var et vakkert skue og mye lettelse etter flere måneder med planlegging. Jeg jobbet sammen med et dyktig team som var drillet i alt fra events, kreativitet, markedsføring, sikkerhet, relasjonsbyggende arbeid og mediehåndtering. Det var teamarbeid på sitt beste.
Jeg husker en artig episode fra første arrangementet på Gaustatoppen. Vi hadde bestilt turskilt og stokker som teamet skulle plassere langs den 4,3 kilometer lange stien. Vi hadde bedt om skilt og stokker som tålte vær og vind. Vi fikk helt bakoversveis da vi så de tjukke tømmerstokkene som kom med frakten. Tror samtlige måtte en tur hos kiropraktoren da vi hadde bært flere hundre kilo med stokker fra start til toppen.
– Hvordan vil du karakterisere året så langt?
For min del har det vært a heck of a ride.
På kort tid har vi planlagt, rekruttert folk og lansert Hekt. Nettsiden vår er fortsatt i en betaversjon, men man må velge sine kamper. Akkurat nå har vi skikkelig momentum og inntektsgenerering kommer først.
Konseptet med et rendyrket marcom PR-byrå med strategisk og operativ kompetanse har truffet blink i markedet. Så har jeg klokkertro på den nye byrågruppen vår med flere forsterkende rådgivningstjenester under samme tak. Du kjenner energien og trøkket i lokalet. Kommunikasjonsåret 2023 har enn så lenge vært morsomt og berikende.
Og så har vår venn ChatGPT et par spørsmål:
– Hvordan tror du AI vil endre kommunikasjonslandskapet i fremtiden?
– Kanskje GTP4 har bedre svar enn meg, men jeg har noen betraktninger.
Mengden av AI generert innhold vil øke i omfang og kundene forventer at vi ligger helt fremme i skotuppen når det gjelder rådgivning og bruk av AI.
Arbeidsprosessene kan effektiviseres og oppgavene våre kan bli påvirket av det.
Strategien, konseptet og taktikkeriet med implementeringen trenger fortsatt en stødig menneskelig hånd på rattet, mens rutinearbeid kan i mange sammenhenger allerede bli erstattet av AI.
– Hvordan kan AI brukes til å analysere og tolke store mengder data for å få innsikt i publikum og målgrupper?
– Rart spørsmål egentlig. Det er vel kjernen i det AI gjør?