Bilutfordrer flekser til med sin aller første kampanje
Den første kampanjen dreier seg rundt gjenkjennelige sommerutfordringer som møtet med «Buss for tog» og tetris-pakking av bil for ferien.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Fleks har gått fra å være noe ganske lite til å utfordre den tradisjonelle bilbransjen og folks holdning til eierskap. Den nye profilen skal hinte om noe litt nytt og annerledes, og bidra til å vise hvor lett det er å flekse, sier Lasse Heimberg, markedssjef i Fleks i en pressemelding.
Selskapet Fleks, som etablerte seg som en utfordrer til den tradisjonelle bilbransjen, har vokst kraftig siden oppstarten i 2019, og nå er ny strategi, profil og kommunikasjon på plass for å sikre stø kurs videre.
Sammen har Fleks og Trigger utviklet en overordnet langsiktig strategi for merkevare og posisjonering, mens det er Metric Design som har stått for den nye visuelle identiteten. Kampanjefilmene er produsert av The Film Agency Oslo.
– Det har vært gøy å jobbe med en fremoverlent kunde som Fleks, som tør å ta det ekstra steget for å skille seg ut i en tradisjonell bransje. Fleks vil skape en enklere hverdag for brukerne sine. Fundamentet de har skapt har lagt grunnlag for utvikling av alt fra ny logo og fargepalett, til dynamiske, grafiske elementer og lekne illustrasjoner som bringer personlighet til alle kommunikasjonsflater, sier Mimmi Christensen, designer hos Metric Design i samme melding.
Målet med den nye kampanjen er å nå dem som vil ha bil i et par måneder, men også alle som kan tenke seg et langsiktig og ukomplisert alternativ til tradisjonelle former for bilhold.
Dere første kampanje dreier seg rundt gjenkjennelige sommerutfordringer som møtet med «Buss for tog» og tetris-pakking av bil for ferien.
– For oss triggere er det få ting som er like spennende som å få jobbe tett på en merkevare i vekst, og å få tillit og mandat til å være med på å forme fremtidens Fleks. Vi er ikke i tvil om hvordan vi på kontoret kommer til å ha bil fremover, og vi gleder oss til å få med resten av landet på det samme, forteller konsulent Vetle Gjevestad Agledahl i meldingen.