Lena Haarberg blir markedssjef i Trondheim Stage
– Det beste fra to verdener.
Lena Haarberg trer inn i den nyopprettede stillingen som markedssjef i Trondheim Stage, etter knappe to år i stillingen som fagleder for digital markedsføring i Get Inspired.
– Det er det beste fra to verdener for min del. Nå får jeg brukt min lidenskap og kompetanse innen både markedsføring og musikk i kombinasjon, sier Lena Haarberg i en pressemelding.
Før hun gikk inn i den Get Inspired, jobbet Haarberg som rådgiver i det digitale reklamebyrået HK Link. Det var her samarbeidet med Trondheim Stage startet.
– Jeg husker fortsatt hvor stas jeg synes det var å få jobbe med Trondheim Stage, da vi innledet samarbeidet i 2018. Det var jo drømmekunden. Sammen jobbet vi med markedsføring av Trondheim Rocks og NEON-festivalen, sier hun.
Stein Vanebo og resten av gjengen i Trondheim Stage savnet å samarbeide med Haarberg, og inviterte til en kaffeprat som endte i jobbtilbud.
– Da Lena sluttet i HK, som er vårt partnerbyrå, kjente vi på et tomrom. Dyktige folk skal man ikke ta for gitt. Så, da vi bestemte oss for å ansette markedssjef for å få mer eierskap til markedsføringen av både Trondheim Stage og konsertene vi arrangerer, var det helt naturlig for oss å ta en prat med Lena, sier Vanebo.
Haarberg jobber selv som musiker ved siden av sin karriere innen markedsføring. Hun er i tillegg utdannet innen begge fagene.
– At hun er musiker, er jo bare et pluss på alle måter. Vi lever jo av levende musikere som leverer i øyeblikket, sier Vanebo.