Hanan Jahr ansatt som ny kommersiell leder i TRY Reklamebyrå
Hanan Jahr og Kjetil Try. Bildet er fra 2023, da hun ble ansatt som kommersiell leder i TRY Reklamebyrå.

Tar over etter Try: – Vi er nødt til å være enda flinkere

Hanan Jahr er klar for å innta sjefsrollen i TRY Reklame.

Publisert

Mandag 31. mars kom nyheten om at Hanan Jahr overtar som leder i TRY Reklame, og at Kjetil Try gir seg i rollen.

Hanan Jahr overtar jobben. Hun har jobbet i byrået siden 2019.

– Om jeg ikke hadde sett at det var noen som kunne tatt over og gjort en god jobb, kunne jeg stått i stillingen i ett år til. Men nå følte jeg det var ganske perfekt å sende ballen videre til Hanan, sa Kjetil Try i et intervju med KOM24.

– Enda flinkere

Før hun gikk til TRY, hadde Jahr flere ulike jobber innenfor markedsføring. Hun har vært i Ringnes, Tine, Norwegian og VG.

– Jeg har jobbet med merkevarebygging og markedsføring i over 20 år, både på kunde- og byråsiden. Mye har skjedd i marketingfaget; spesielt de siste årene, skriver hun i en e-post til KOM24.

Hanan Jahr skal lede TRY Reklame.

Jahr mener derimot at én viktig ting har holdt seg uendret.

– God markedsføring driver vekst. Det er sammenheng mellom kreativitet og effekt. Vi er derfor nødt til å være enda flinkere til å få frem verdien av kreativitet. 

– Ikke bare fordi vi lever og ånder for faget, men også fordi vi må bidra til at markedssjefer og markedsdirektører skal få en enda sterkere posisjon i sine organisasjoner. Dette har jeg knalltro på!

Har lært

Hun har mange lovord om Kjetil Try. Fram til nå har Jahr vært kommersiell leder i TRY Reklame, en rolle hun fikk høsten 2023.

– Kjetil Try er en legende! Han har betydd mye for utviklingen i reklamebransjen. Jeg har kjent Kjetil i mange år fra kundesiden. En mann med enorm lidenskap for kreativitet. En god sjef som jeg har vært så heldig å lære mye av i de seks årene jeg har jobbet i TRY. 

– Heldigvis bli han med videre som arbeidende styreformann. Jeg kommer definitivt til å ha gode samtaler med han fremover når vi skal starte på det neste kapittelet i TRY, legger hun til.

– Hva vil du gjøre annerledes som leder?

– Heldigvis har jeg et godt utgangspunkt når jeg skal lede byrået med Norges fremste kreative miljø. TRY skal fortsette å være den mest attraktive arbeidsplassen for de som ønsker å være best innen kreativ kommunikasjon i Norge.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS