Handelsbanken ansetter to i markeds- og kommunikasjonsavdelingen
Handelsbanken ansetter Silje Bjerknes Løken som markedssjef og Kristian Ralger som kommunikasjonssjef.
Handelsbanken har ansatt Silje Bjerknes Løken som markedssjef og Kristian Ralger som kommunikasjonssjef. Det kommer fram i en pressemelding.
Silje Bjerknes Løken (33) vil få et viktig ansvar med å lede arbeidet med å bygge merkevaren Handelsbanken i Norge. Hun kommer fra stilling som leder for Nordea-konsernets nye merkevareplattform.
Hun har tidligere vært markedssjef for Nordea i Norge, og hatt en rekke roller innen markedsføring i Nordea gjennom 11 år. Løken har en master innen ledelse og en bachelor i internasjonal markedsføring fra Handelshøyskolen BI.
– Handelsbanken er på en utrolig spennende reise med store ambisjoner om en tydeligere posisjonerer. Det appellerer selvsagt veldig, sier Løken.
Kristian Ralger (35) vil blant annet få ansvaret for å bygge en synligere posisjon for Handelsbanken i Norge. Han kommer fra stilling som ansvarlig for innholdsproduksjon i Handelsbanken Norge, hvor han har jobbet seks år.
Ralger har tidligere jobbet med TV-produksjon, og har en bachelor innen kommunikasjon og journalistikk fra Handelshøyskolen BI.
– Handelsbanken er en ufortalt historie for de fleste i målgruppen vår. Det er en spennende utfordring å løfte synligheten fremover, sier Ralger.
– Vi skal skape en synlig og tydelig posisjonert merkevare som bidrag til Handelsbankens vekst i Norge, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Lars N. Sæthre i Handelsbanken Norge.
Han opplyser også om at de framover vil ansette flere innen markedsføring, videoproduksjon, innholdsproduksjon og sosiale medier.