Magnus Birkenes, leder for merkevare i Hubify.

Magnus Birkenes er ny leder for merkevare i Hubify

Sikret seg jobben som egentlig ikke var utlyst.

Publisert

Magnus Birkenes er ny leder for merkevare i Hubify. Byrået var egentlig ute etter en ny innholdsprodusent, og stillingen var derfor ikke lyst ut.

– Men gode samtaler fører ofte til gode muligheter, og de fant ut at jeg var en god kandidat til stillingen som leder for merkevare. Det ble rett og slett resultatet av god kjemi, sier Birkenes til KOM24.

Han sier at han har fulgt med på Hubify siden de startet, og at han har hatt lyst til å bli en del av byrået lenge.

– Da døren sto på gløtt måtte jeg legge inn aksjer. Det er jeg veldig glad for at jeg gjorde.

Birkenes sier han ser fram til å bidra til å gjøre Hubify til det de egentlig skulle være, et kontaktpunkt for selskaper som ønsker å utforske muligheter innen merkevarebygging og synlighet.

– Norge er stappfullt av flinke, spesialiserte mennesker innen alle former for innholdsproduksjon, mediekunnskap, kunst, musikk, film, kommunikasjon og kreative fagfelt, og jeg gleder meg enormt til å strekke ut en hånd og invitere til samarbeid, sier han.

For ikke lenge siden lanserte de også Narify, som er en plattform for innholdsproduksjon på LinkedIn.

– Det blir travelt, men jeg liker travelt. Det er noe som henger igjen fra gründerfortiden min, sier Birkenes.

Som leder for merkevare vil han jobbe tett på ulike kunder, og skal hjelpe med å utforme markeds- og kommunikasjonsstrategier.

– I tillegg vil jeg selvsagt dele av erfaringene og kunnskapene mine for å prøve å inspirere, engasjere og bidra til å skape gode markedsdialoger på tvers av oss og markedet, mellom kunder og segmenter, samt opprette gode kommunikasjonslinjer på tvers av industrier og samfunnslag. Det blir ingen tomme dager, for å si det slik.

Birkenes er utdannet journalist og tekstforfatter.

Foruten å ha vært skribent og redaktør i avisbransjen og næringslivsjournalistikk i en årrekke, har han co-ledet tre ulike reklame-, markedsførings- og teknologiselskaper i Stavangerregionen, i tillegg til å ha jobbet som markedsansvarlig og kreativ konsulent i talløse sammenhenger.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS