Lillian Vatnøy, kommunikasjonssjef i Huseierne. Svart/hvitt bilde, langt hår.
Lillian Vatnøy, ny kommunikasjonssjef i Huseierne.

Hun er ny kom-sjef i Huseierne

Lillian Vatnøy starter i ny jobb i januar.

Publisert

Lillian Vatnøy er ny kommunikasjonssjef i organisasjonen Huseiernes Landsforbund.

– Først og fremst gleder jeg meg veldig til å bli kjent med de flinke folka i avdelingen. Jeg gleder meg til å jobbe strategisk og operativt med kommunikasjon som leverer på medlemmenes behov, og som beveger merkevaren Huseierne i riktig retning. Jeg er noe av en fagnerd når det gjelder kommunikasjon og ledelse, og jeg er mildt sagt veldig gira på å komme i gang over jul, skriver Vatnøy i en e-post til KOM24.

Kommer fra mediebransjen

Vatnøy har i nesten ni år jobbet i TV 2, og kommer fra stillingen som leder for kommunikasjon og lanseringsstrategi.

– For meg betyr dette et bransjeskifte fra mediebransjen, selv om jeg jo har jobbet med kommunikasjon i mediehus de siste 15 årene. Faget blir med andre ord det samme, men bransjen blir ny - det blir sikkert en omstilling, skriver hun.

Hun føler seg privilegert som får oppleve noe nytt. Huseierne har 275.000 medlemmer.

– I denne rollen må jeg nok hente fram alle verktøy i kassa. Jeg ser i tillegg fram til den utfordringen som ligger i å jobbe på vegne av alle medlemmene. Det forplikter og motiverer.

Mange kanaler

Vantøy har jobbet med kommunikasjon og ledelse i mange år, og har bakgrunn fra journalistikk, kommunikasjon, PR og markedsføring. 

Hun skriver at hun raskt så at den nye rollen ville by på muligheten til å trekke på all kompetanse og erfaring fra tidligere stillinger. 

– Jeg liker å lede kreative medarbeidere, og jeg liker å jakte den gode historien. Begge deler får jeg gjøre her. Huseierne kommuniserer godt i mange kanaler og flater, og jeg tror det kan være spennende å se på hvordan organisasjonen kan ta en enda tydeligere posisjon som tankeleder og samfunnsaktør på boligpolitisk side, samtidig som man treffer eksisterende og potensielle medlemmer i hjertet ved å drive mer emosjonell, kreativ kommunikasjon. 

– For en som alltid har vært opptatt av historiefortelling og tydelig kommunikasjon, lå det fantastisk interessante oppgaver i denne rollen, skriver hun.

Powered by Labrador CMS