Sebastian Johansen, leder for forretningsutvikling og merkevare i Trøndelag Sparebank.

Sebastian Johansen blir leder for merkevare i Trøndelag Sparebank

Går inn i en nyopprettet stilling.

Publisert

Johansen startet i banken 1.Juli. Han blir leder for forretningsutvikling og merkevare, og blir en del av ledergruppen i Trøndelag Sparebank.

– Vi hadde konstruktive og optimistiske samtaler med Sebastian over tid, og nå er vi utrolig glad for at han ville bli en del av laget vårt. Sebastian går inn i ledergruppen og vil bli en viktig resurs fremover, sier Tor Espnes, som er administrerende banksjef, i en pressemelding.

Johansen kommer fra stillingen som markedssjef for Big Bite/Bitastad AS, der han også har vært en del av ledergruppen i Big Bite. 

Han har utdannelse fra Høyskolen Kristiania og Nord Universitet, i tillegg til at han også har bakgrunn fra teknologiselskapet Sony.

– Til tross for sin unge alder, har Sebastian opparbeidet seg en solid kompetanse. Flere ser nok på han som et fremadstormende talent i trøndersk næringsliv, sier Espnes.

Trøndelag Sparebank er en del av Eika- alliansen, og ble til etter fusjon mellom Hemne og Åfjord Sparebank i 2023. 

Man hadde da filialer i Hemne, Åfjord, Hitra og Frøya. Det siste året har man utvidet med filialer både på Brekstad og i Trondheim.

– Det er med stor entusiasme at jeg starter i Trøndelag Sparebank og gleder meg til å bidra på flere områder. De første ukene har jeg brukt på å få litt oversikt og reist rundt på alle våre filialer, her har jeg hilst på så mye fine og kompetente folk, sier Johansen selv.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS