Mai-Bente Paulsen og Markus Lind startet Something Good sammen. Nå er det slutt for selskapet.

PR-selskapet legges ned etter syv år: – Klarte aldri å komme oss på beina igjen

Konsekvensene av pandemien ble vanskelig å håndtere for Something Good.

Publisert

– Like før nedstengingen galopperte vi. Alle piler pekte riktig vei. I begynnelsen av mars i 2020 var jeg i Kypros, og med notatblokk og penn skulle jeg skissere vår vekststrategi videre. Vi hadde voksesmerter, sier Mai-Bente Paulsen til KOM24.

Hun startet Something Good tilbake i 2016 sammen med Markus Lind. Før pandemien gikk driften av selskapet bra, med en omsetning på 13 millioner kroner.

Nå legges selskapet ned. Saken ble først omtalt av Kampanje.

– På grunn av koronaviruset ble det en kriseplan jeg måtte legge i stedet. Masse måtte legges på is og møter ble avlyst. Som de fleste andre så vi heller ikke for oss at pandemien skulle bli så langvarig. Vi klarte aldri å komme oss helt på beina igjen, og til slutt måtte jeg stille meg selv spørsmål om jeg fortsatt syntes det var gøy nok å drive med dette. Både jeg og Markus tenkte nå at det er en tid for alt.

Noen spennende år

Paulsen ser tilbake på jobben de har gjort med stolthet. I løpet av de siste årene har de jobbet med store kunder som Altibox, Virke og Handelshøyskolen BI.

– Det har vært sykt gøy. Det er kjempespennende å jobbe med store merkevarer og prosjekter. Også er det noe helt spesielt å bygge noe fra null og se på at det vokser. I starten hadde vi en resultatmargin på 30 prosent. Da vi flyttet inn i lokalene i Øvre Slottsgate i Oslo sto jeg og malte vegger og vi innredet helt selv, sier Paulsen.

Et av målene deres med Something Good var å lage god kommunikasjon av bærekraftige løsninger. Dette mener hun selv at de har oppnådd.

– Jeg opplevde at vi var noen av de første i bransjen som hadde en veldig tydelig profil på akkurat bærekraft. Vi har sett på det som noe større og som et samfunnsoppdrag. I dag har kanskje bærekraft blitt et ord som for mange har mistet litt mening. Jeg mener at det ikke bare skal handle om kommunikasjon i seg selv, men kommunikasjon av noe du faktisk driver med.

Neste kapittel

Paulsen tror hun ønsker å fortsette innenfor kommunikasjon og PR. Men før det skal hun ta det litt med ro.

– Det å gründe et selskap er som å løpe maraton veldig ofte. Du må være topptrent. Så nå skal jeg ta meg god til og se på mulighetene framover. Jeg vil kanskje tro at det blir innenfor samme bransje, og vi har allerede hatt noen spennende samtaler, avslutter Paulsen.

Powered by Labrador CMS