SpareBank 1 presenterer en ny fondsløsning i ny kampanje signert Morgenstern.

Morgenstern med ny kampanje for Sparebank 1 

Med sin nye kampanje, ønsker SpareBank 1 å vise at det nå er superenkelt å komme i gang med fondssparing – for alle.

Publisert

Selv om økonomien blir stadig tøffere, har det aldri vært flere som ønsker å begynne å spare. Dessverre er det fortsatt mange som opplever at fondssparing er komplisert og skummelt, noe SpareBank 1 nå vil gjøre noe med.

– Målet med den nye fondsløsningen vår er å gjøre det veldig enkelt å komme i gang, direkte i mobilbanken, sier Sondre Nordnes, leder for forretningsutvikling i SpareBank 1 Forvaltning, i en pressemelding. 

Slik vil de få med de mange hundre tusen som ennå ikke har startet med langsiktig, smart sparing. Over noen år har banken etablert et konsept med en gjeng rådgivere som jobber døgnet rundt inne i mobilbanken deres.

– Der løser de ulike problemer rundt folks hverdagsøkonomi, og denne gangen lot vi dem gå løs på oppgaven med å få flere til å spare i fond. Enten de er gymlærere fra Gol, jordmødre på Jæren, eller VVS-montører i Vadsø, forteller Klaus Nystad, kreativ leder i SpareBank 1.

Det er Morgenstern som står bak kampanjen, og de tok utgangspunkt i at denne gjengen ville nå ut til folket ved å lage sin egen fondsreklame.

– Med et kjapt scan over hva som er laget av den type reklame i Norge de siste årene, velger de å lage sin egen «store, episke, musikkdrevne fondsreklame». Uten noe særlig annet budskap enn at fond er lurt for absolutt alle, sier Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke i Morgenstern.

Powered by Labrador CMS