Studentkoret på Norges Handelshøyskole står for framføringen av Hordes nye julesang.
Studentkoret på Norges Handelshøyskole står for framføringen av Hordes nye julesang.

Slik skal de få deg til å bruke mindre penger før jul

Nå har Horde laget sin egen julesang

Publisert

– Vi liker å gjøre ting på vår egen måte.

Det sier Kristine Thorstensen, kommunikasjonsansvarlig i Horde til KOM24.

Selskapet har de siste årene fått oppmerksomhet for en rekke markedsføringsstunt og julehøytiden er på ingen måte en tid der de ligger på latsiden for å få oppmerksomhet.

De har både en egen julekalender der de deler ut en million kroner til gjeldsnedbetaling, de har delt ut over 100 gaver til familier som trenger det og ikke minst, de har laget sin egen julesang. 

– Vi liker å gjøre ting på vår egen måte og noe som er litt unikt og så langt vi vet er det ikke laget noen julesang om forbruk, sier hun. 

Ideen er utviklet av gjengen på markedsavdelingen, men det er Thorstensen som har skrevet teksten til sangen. Men det er hun ikke så ivrig på å snakke om.

– Veldig musikalsk er jeg ikke, men jeg prøvde å få det til å passe med antall stavelser. Men jeg har aldri gjort dette før, sier hun før hun understreker: 

– Det er viktig å understreke at dette er teamarbeid, sier hun.

Bakteppet til sangen har et mer alvorlig bilde med en forbruksgjeld som stiger og mange som har et høyere forbruk enn de burde.

– Men tror du denne sangen får folk til å handle mindre?

– Nei, ikke direkte. Men om de hører teksten kan det kanskje vekke noen tanker om at det ikke er nødvendig, sier hun.

Normalt sett gjør Horde alt selv, og det er de som har skrevet teksten og stått for innspillingen. Men sangen blir framført av NHH sitt studentkor. Hva de egentlig får igjen for det kan man ikke svare på her og nå.

– Det er primært sett merkevarebyggende, ikke kortsiktige resultater. Sånn sett vil vi vise hvem vi er og søke oppmerksomhet, sier hun. 

Hun varsler at det blir flere stunt fra Horde-gjengen framover, hun vil ikke dele hva det er, men sier at det kommer til å gå i det samme sporet som nå og at de vil videreutvikle ting de har hatt suksess med så langt. 

– Vi er opptatt av at markedsbudsjettet skal gå til de ideer og aktiviteter vi kommer med selv. Og så frigjør det plass i budsjettet ved å ikke leie inn ekstern hjelp fra byrå. Da står vi litt friere til å få disse ideene ut i livet, sier hun. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS