Forleggerforeningen med ny kommunikasjonsrådgiver
– Hennes kompetanse og erfaring vil styrke litteraturens rolle i samfunnet til glede for lesere i alle aldre.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg er veldig glad for å få lov til å jobbe i Forleggerforeningen, og ser på dette som en unik mulighet til å kombinere mitt engasjement for litteratur med min erfaring fra og med interesseorganisasjon og kommunikasjon, sier Monica Michelsen i en pressemelding tirsdag.
Hun trer inn i rollen som kommunikasjonsrådgiver og ser fram til å bli kjent med bransjen og treffe et kjent ansikt igjen.
– Jeg ser jeg fram til å jobbe med Heidi igjen, som jeg allerede kjenner som en sterk og god lagleder.
Tilfører solid digital innsikt
Michelsen kommer fra jobben som rådgiver i TRY Råd, og har tidligere jobbet i IKT-Norge og konsulentselskapet Innoco. Hun er utdannet medieviter med fordypning i visuell kultur og sosialantropologi fra NTNU.
– Jeg er glad for å få Michelsen med på laget. Hennes kompetanse og erfaring vil styrke litteraturens rolle i samfunnet til glede for lesere i alle aldre. Monica kommer med solid digital innsikt og kunnskap som vil bidra med å styrke forlagenes synlighet og utviklingsmuligheter i tiden vi står i og går inn i, sier Heidi Austlid, administrerende direktør i Forleggerforeningen.
Forleggerforeningen jobber for å bevare og forbedre det norske litteraturpolitiske systemet, og for å sikre robuste vilkår for forlag i Norge.