Fredrik Fornes forteller at den nye dele-funksjonen vil skape en bro mellom personlige og bedriftskontoer på LinkedIn.

LinkedIn med ny dele-funksjon: – Vil revolusjonere bruken

– Tallene fra tidligere har vist at delinger får helt elendig rekkevidde, opp mot 90 prosent mindre enn et vanlig innlegg, men det forandres, forteller Fredrik Fornes.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tradisjonelle delingsmetoder skiftes nå ut med en ny metode, forteller LinkedIn-ekspert, daglig leder og gründer i Hubify Communication, Fredrik Fornes til KOM24. Deling av poster skiftes nå ut med «Legg ut på nytt».

– Dette vil revolusjonere bruken av LinkedIn. Tallene fra før har vist at delinger får helt elendig rekkevidde, opp mot 90 prosent mindre enn et vanlig innlegg.

Den nye funksjonen, forteller Fornes, vil fungere mer som «retweeting» på Twitter.

– Før delte du innholdet fra forrige post, men startet helt på nytt med kommentarfelt og likes. Å kopiere samme post gjør ofte at du får to likes og null kommentarer. Det skaper ikke engasjement, og det liker ikke algoritmene. Nå deler du helt samme post på din egen profil, og beholder derfor kommentarer og likes fra det gamle innlegget, og skaper enda mer engasjement når du også deler videre til egne følgere.

Fornes mener altfor mange har brukt delingsfunksjonen uten å forstå hvor dårlig den fungerte.

– Det er algoritmene som avgjør hvor mange som ser posten din, og dette gjør den basert på kommentarer og likes. Det er dette som gjør at den gamle delingsfunksjonen ikke fungerte, men at den nye vil fungere.

Fornes mener også dette kan være med å skape en bro mellom personlige profiler og bedrifter.

– Vi vet at personlige profilene på LinkedIn får fem ganger så mye rekkevidde som bedriftene. Den nye funksjonen gjør at bedrifter kan dele ansattes poster fra deres personlige kontoer, over på bedriftenes kontoer. Dette skaper en bro mellom personlige profiler og bedriftsprofiler, noe som er ekstremt spennende.

Fredrik Fornes understreker at det skjer mye spennende med LinkedIn om dagen, og at hvis du ikke bruker det enda, er det bare å kaste seg på.

– Hvis noen fortsatt sitter på gjerdet er det bare å hoppe ned, for toget, det går.

Powered by Labrador CMS