FunkyGine og Linnea Lotvedt er to av influenserne som er med på Möllers branding-kampanje i 2022.

Influensere reklamerer om Möllers Tran på TikTok

– Vi vil nå vil vi nå ut til de unge der de er, forteller Digital Sales & Marketing Director i Orkla Health, Johanna Jeppsson.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Orkla Health har nå rullet ut annonse-samarbeid med flere forskjellige influensere. På TikTok annonserer disse influenserne om den sunne klassikeren Möllers Tran.

Digital Sales & Marketing Director i Orkla Health, Johanna Jeppsson, forteller at de i Orkla Health vil bruke kanalene der de unge er for å nå ut til målgruppen om produktene deres.

– I Orkla Health bruker vi ulike kanaler til markedsføring for å nå ut til forskjellige målgrupper. Nå vil vi nå ut til de unge der de er, forteller Jeppsson til KOM24.

@mollersnorge Tok du for mye Möller's Tran?🐟 @funkygine har laget en challenge i samarbeid med Möller’s 🤸 Tag en du vil teste denne med! #foryoupage #fypシ #fypシ #foryou ♬ Jiggle Jiggle - Duke & Jones & Louis Theroux

Hun forteller at de har gjort lignende arbeid tidligere på andre sosiale medier plattformer.

– Vi har også gjort en del influenser-samarbeid gjennom ulike sosiale medier. Denne gangen samarbeider vi med influensere gjennom TikTok, med en Möllers branding-kampanje for 2022.

Til nå har Orkla Health rullet ut spons-samarbeid med TikTok-profilene Øyunn Krogh, KrissLovesFood, SecretNanna, Linnea Lotvedt og FunkyGine.

«Tone of voice»

Hun sier det er viktig for Orkla Health at innholdet er i samhold med profilen til Möllers Tran.

– Det er viktig for oss at innholdet som lages er i tråd med hva vi ønsker for merkevarens profil, samtidig som at influenserne får kreativ frihet til å utforme innholdet selv.

Jeppsson understreker at det er viktig for Orkla Health at influenserne får lage innhold som passer på deres egne profiler.

– Det er viktig for oss at det lages i tråd med deres egen «tone of voice».

Hun forteller at TikTok er en relativt ny plattform for Orkla Health å skape innhold og samarbeid for.

– Vi evaluerer kontinuerlig markedsføringen vår i digitale kanaler og TikTok er i så måte relativt nytt for oss.

Powered by Labrador CMS