Hans Geelmuyden

Kampanje: GK kjøper seg opp i Sverige

Slik skal det svenske kontoret skal bli størst i konsernet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi må lage content og journalistisk innhold i et mye høyere tempo enn det vi har gjort så langt. Tempoet vårt har vært mer reklamedrevet. Jeg har selv bakgrunn fra journalistikken og da jeg så tempoet i den journalistiske produksjonen og kompetansen til partnerne i Main Station, så traff det veldig, sier styreleder i Geelmuyden Kiese, Hans Geelmuyden, til Kampanje.

Nettstedet melder at GK nå har kjøpt opp det svenske content marketing-byrået Main Station.

Oppkjøpet er en del av satsingen til GK på content. Området skal bli styrt fra kontoret i Stockholm. Totalt er det 14 personer som jobber med dette i byrået nå, fordelt over de tre kontorene i de skandinaviske hovedstedene.

Det nye byrået tar med seg kunder som Bavaria, Husqvarna og det svenske fotballforbundet. Samtalene om oppkjøp skal ha startet alt i februar i år.

Oppkjøpet er en del av prosessen om å bli større i Sverige.

– Det er ingen grunn til at kontoret i Stockholm skal være det minste GK kontoret i Skandinavia. Sverige er jo det største Skandinaviske markedet, og vi jobber og investerer for at Sverige med hele kongerekken av internasjonale merkevarer skal bli størst, og mye større enn Norge, sier Geelmuyden til Kampanje.

Powered by Labrador CMS