Forlater Geelmuyden Kiese - begynner i Orkla
Torbjørn Furu Krogstad er ansatt som Digital Markedssjef i Orkla.
Denne artikkelen er over to år gammel.
- Orkla har flere av Norges mest kjente merkevarer. Det gir en enorm mulighet til å hjelpe forbrukere i hverdagen.
Det sier Torbjørn Furu Krogstad som nå er ansatt som Digital Markedssjef i Orkla Home & Personal Care (OHPC).
I en pressemelding opplyses det om at Krogstad nå skal lede det digitale fotavtrykket på tvers av merkevarer som OMO, Jif, Define, Dr. Greve, Zalo og Lano med flere.
Han kommer fra stillingen som rådgiver i Geelmuyden Kiese. Der har han jobbet de siste fem årene, med store merkevarer som Elkjøp, Q-Meieriene, Lerum, Boots Apotek og Orkla.
Han er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole, med en master i markedsføring og merkevareledelse.
I Orkla skal Krogstad lede OHPC sitt contentteam, utarbeide strategi på tvers av merkevarer, lede digitale prosjekter og drive kundereiser for prioriterte brands.
- Jeg brenner for å bygge samfunnsansvar inn i merkevarer, og lage kommunikasjon som skaper endring. Det var det som trigget meg til å begynne i Orkla. De har flere av Norges mest kjente merkevarer. Det gir en enorm mulighet til å hjelpe forbrukere i hverdagen. Nå har jeg lært kommunikasjon fra de beste, og gleder meg til å lære merkevarebygging og ledelse hos Orkla, sier Torbjørn Furu Krogstad i meldingen.
Cecilie Garfalk, markedsdirektør i Orkla Home & Personal Care, er glad for å få Krogstad med på laget.
-Torbjørn har en spennende bakgrunn med sin tid i GK. Vi ønsket å få inn en person med byråerfaring, til å lede den digitale avdelingen hos oss. Vi gleder oss til Torbjørn skal være med å utvikle våre sterke merkevarer videre. Hans erfaring med å jobbe på tvers av merker og på tvers av marketingmiksen gjør han godt rustet til det. Torbjørn går inn i ledergruppen i marketing og jeg er veldig glad for å ha han med på teamet, sier Garfalk i meldingen.