
Tran og Sana-sol har spoonet - lanserer kjærlighetsbarnet Trana-sol
Morgenstern står bak det nye reklamekonseptet til Möller's-familiens siste tilskudd.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Möller's Tran og Sana-Sol er to merkevarer de aller fleste av oss har et forhold til. At disse to nå kombineres i form av «Trana-sol» er jo et kjempeutgangspunkt for leken og distinkt reklame, sier rådgiver i Morgenstern, Nikolai Nordan Riibe, i en pressemelding.
Det er Morgenstern som står bak reklamekonseptet som er utviklet for Orkla. Det kreative konseptet tar utgangspunkt i et animasjonsunivers, hvor vi blir kjent med to pratende skjeer og nyvinningen Trana-sol.
– For en del av oss er det frustrerende at man ikke kan velge foreldre, men Trana-sol har vært heldig. Rett og slett født med en genetisk gullskje i munn. Vi håper det siste medlemmet i Möllers-familien får god plass rundt det norske frokostbordet, sier tekstforfatterne Mira Liv Helland Mortensen og Sebastian Graf Stenberg, i Morgenstern.
Dette er første gang Möller's lanserer en tyggekapsel.
– Vi vet at mange synes at Sana-sol smaker veldig godt, og at mange ønsker å ta tran i kapselform. Vi ønsket derfor å kombinere disse to, og gi forbruker det beste fra to verdener, tatt ut på en moderne og en leken måte, sier Marketing Manager i Orkla Health, Thea Heen.
Filmene er produsert av Gimpville og Torgeir Sanders. Martin Myhre i Morgenstern har hatt regi, og lydarbeidet er gjort av Sagveien Resort.