Gjensidige med ny mental helse-kampanje
Har utvidet prisvinnende konsept.
I tillegg til flere fysiske aktivasjoner under helgens Palmesus, lanserte Gjensidige også et nytt konsept med enkle dramatiseringer av hverdagslige ting som blir umulige å bruke hvis man sliter med mentale utfordringer.
Sponsorsjef hos Gjensidige, Stian Grøstad, sier de har gått bredere med dette sponsoratet enn de har gjort noen gang tidligere.
– Gjensidige har en tydelig bærekraftstrategi hvor en av grunnpilarene er mental helse. Dette samfunnsansvaret er bærebjelken i prosjekter som berører unge, noe vi har gjort på Palmesus siden 2019, sier Grøstad i en pressemelding.
– Sammen med Nosleeptilbrooklyn har vi utviklet et bredt spekter av virkemidler for å skape bevissthet, forståelse og engasjement rundt mental helse, legger han til.
Gjensidige hadde en stand hvor de inviterte festivaldeltakere til å lære mer om mental helse og viktigheten av å ta vare på seg selv.
Som en del av denne aktiveringen, fortsatte de også med konseptet Pusterommet, der unge festivaldeltakere under helsefaglig tilsyn kunne få en time-out og tid med profesjonelle samtalepartnere.
Nytt av året er dramatiseringer med hverdagsgjenstander som har blitt umulige å bruke, som skal være et symbol på hvordan det er å møte hverdagen når du sliter, opplyser de i pressemeldingen.
Kampanjen viser blant annet en tekanne som vender feil vei og piggtråd som tanntråd i annonser og film, til en umulig sofagruppe som publikum kan forsøke å sitte i under festivalen.
Dette sammen med intervjuer, videoklipp av artister og helsepersonell som formidler personlige opplevelser og ekspertråd, ønsker Gjensidige å skape større forståelse og empati rundt problemstillingen, både før, under og etter strandfesten.
Fjorårets Pusterommet-kampanje gikk helt til topps og vant Årets Sponsoraktivering under
Sponsor- og Eventprisen, og årets kampanje fortsetter med mange av aktivitetene som ble
påbegynt da.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no