Ny sommerkampanje fra Nille: Hæ?
Nilles sommerkampanje er inspirert av ekte reaksjoner.
Selv om «alle» kjenner til Nille, har kjeden fortsatt muligheter for vekst.
Mange av oss bruker butikkjeden til hverdagsshopping, festlige anledninger eller sesonger. Men fortsatt er det mange som ikke har fått med seg at Nille har gjort store forbedringer i sortimentet sitt.
Realiteten er at Nille faktisk har utvidet interiørutvalget sitt. Produktene er norskdesignet og trendy, bærekraftige og av god kvalitet.
Det har imidlertid bare 30 prosent fått med seg.
Men de som har fått det med seg, deler reaksjoner og Nille-hauls på TikTok. Det ble inspirasjon til det nye kommunikasjonskonseptet «Hæ?»
Se video lengre ned i saken.
– Hæ? skal øke merkepreferansen, og gi enda flere den gode Hæ?-opplevelsen – av at Nille har fine kvalitetsprodukter, samtidig som de fortsatt er gode, gamle, upretensiøse Nille, sier kundeansvarlig Silje Skylstad i en pressemelding.
Hæ? ble lansert i en bred kanalmiks, blant annet utendørsreklame, SoMe, OLV og display.
– Vi ønsket blant annet å flytte den opplevde sannheten fra sosiale medier, hvor folk deler organiske videoer og viser frem fine Nille-produkter, ut i de kreative uttakene, sier rådgiver for innhold og media, Eirik Sveen.
Hæ? er utviklet i nye Re:Media Village, som jobber tverrfaglig mellom media og reklame, og bruker data, innsikt og analyse som grunnlag for kreativiteten.
Involverte fra Schjærven Re:Media Village er Silje Skylstad, Eirik Sveen, Hege Gulbrandsen, Iren Legøy, Charlotte Mjaaseth, Kristian Opland Tangen, Liv Margrethe Sletvold og Nina Cecilie Loftum.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no