GKs eiere kjøper opp byrå i England med 200 ansatte
– Paritees misjon er å skape en ny type byrånettverk i EMEA-regionen og etablere en ny type modell for samarbeid og felles verdiskaping, forklarer Lars Erik Grønntun, gründer og styreleder i Paritee i en pressemelding.
Nå har de kjøpt opp Brands2Life, med en byråomsetning på cirka 24 millioner pund (331 millioner NOK) og omtrent 200 ansatte i London og USA.
Brands2Life er et PR- og kommunikasjonsbyrå med spesialisering innen det digitale, og med særlig tyngde innen teknologi- og helsesektorene.
– Vi investerer i og samler såkalte «National Champion»-byråer fra ulike nøkkelmarkeder, samtidig som vi verner om deres entreprenørskap. Plattformmodellen vil gjøre det mulig for byråene å samarbeide og dra nytte av hverandre, samtidig som de kan tilby sine kunder høyverdige tjenester og dyp bransjekompetanse, sier Grønntun i pressemeldingen.
Paritee skriver i pressemeldingen at oppkjøpet, som støttes av PE-selskapet Explore Equity, gir unike muligheter til både å vinne internasjonale kunder og tiltrekke seg de beste internasjonale talentene.
Brands2Life vil fortsette som et frittstående varemerke under ledelse av gründerne Giles Fraser og Sarah Scales, sammen med teamet deres.
Som en del av denne avtalen er det også planer om å på sikt utvide Brands2Lifes fotavtrykk i USA, hvor byrået allerede er etablert.
– I kraft av sin størrelse, unike posisjon og sin spesialkompetanse blir Brands2Life en viktig strategisk hjørnestein for Paritee. Entreprenørskap og en lidenskap for kommunikasjon preger både Paritees og Brands2Lifes DNA, og denne følelsen av samhørighet er en sterk grunn for vår fortsatte vekstreisen, avslutter Jonas Palmqvist, administrerende direktør i Paritee og ny styreleder i Brands2Life.
Byrået driver også Brands2Life Global Network for å kunne hjelpe sine kunder internasjonalt. Dette nettverket vil leve videre etter oppkjøpet.