F.v: Anniken Ulfsrud (senior Prosjektleder JCP Event), Maria Oljemark (Account Dricetor & partner), Tine Jensen (byråleder), sammen med initiativtaker og daglig leder i kommunikasjonsbyrået Nr. 17, Tanja Schøien.

JCP Event går inn som partner i Green Camp

– Sikrer vi at vi får en konferanse som ikke bare snakker om bærekraft, men faktisk viser dette i praksis.

Publisert

1. juni samler konferansen Green Camp, hele kommunikasjonsbransjen for å snakke om bærekraft. Dette er andre året bærekraftskonferansen arrangeres, som nå har fått med seg Norges største eventbyrå på laget.

– I JCP Event jobber vi aktivt med å nå våre bærekraftsmål, og som en del av strategien ønsker vi å inngå partnerskap med aktører som bidrar til endring. Derfor gikk vi tidligere i år inn på eiersiden i SHE-konferansen, og nå som partner i Green Camp, sier Tine Jensen i JCP Event, i en pressemelding

– Til inspirasjon

Green Camp er en bærekraftskonferanse med fokus på kommunikasjon og bærekraft. Konferansen ble gjennomført for første gang i 2022, og samler alle foreninger som jobber med kommunikasjon og markedsføring.

Det er Nr.17 som står bak konferansen, og med seg på laget har de fått Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO), Kreativt Forum, Kommunikasjonsforeningen og Markedsforbundet.

Konferansen ledes av Jenny Skavlan, og består av workshops og foredrag av bransjefolk.

Tanja Schøien i Green Camp sier de er heldige som har med en strategisk eventpartner som jobber aktivt med bærekraftig innovasjon i sin bransje.

– JCP Event er ikke bare gode på rådgivning for kundene sine, men de har også interne mål som de aktivt jobber med hver eneste dag. Dette er til inspirasjon for resten av eventbransjen og andre, sier hun.

– Helt perfekt

Blant tiltakene JCP Event har gjort den siste tiden finner vi Green Producers Tool.

– Green Producers Tool er et fantastisk godt verktøy å bruke i planleggingen av et event, og det hjelper oss å ta de rette, bærekraftige valgene underveis. Dette er naturligvis en perfekt match med Green Camp, sier Maria Oljemark i JCP Event.

Sammen med Green Producers Club måler eventbyrået klimaavtrykket på alle arrangementer i JCP-regi. Dette verktøyet skal også brukes i forbindelse med Green Camp-konferansen.

– Det er helt perfekt for oss å ha Norges største eventbyrå med på laget i forbindelse med årets konferanse. Ved hjelp av dem og Green Producers Tool sikrer vi at vi får en konferanse som ikke bare snakker om bærekraft, men faktisk viser dette i praksis, avslutter Schøien.

For ordens skyld: KOM24 er også inne på sponsorsiden av Green Camp.

Powered by Labrador CMS