
– Sjeldnere og sjeldnere at man klarer å engasjere folk
Mads Krogh i TRY var svært fornøyd med å hente hjem flere gull for jobben de gjorde for Volkswagen.
(The Hub, Oslo): En storfornøyd kreatør i TRY, Mads Krogh, var flere ganger å se med pris i hånda på kveldens Gullblyanten.
Kampanjen deres «The Walking Ads», som de lagde for bilprodusenten Volkswagen, fikk i alt fem priser. To av dem var gull i henholdsvis kategoriene «aktivering» og «digitalt og sosialt».
– Nei, jeg hadde nok ikke forventet det. Man tror og håper, når man lager gode jobber, at de skal få anerkjennelse. Men dette var faktisk over all forventning. Jeg hadde på ingen måte trodd at vi skulle få så mange priser, sier Krogh til KOM24 like etter at prisutdelingen er over.
Krogh legger vekt på at de er et lag som har lagt ned en stor innsats. Makkeren Sebastian Rasch nevner han som svært viktig, i tillegg til prosjektleder i TRY Reklame, Mette Lange.
– Mette var ekstremt viktig for denne jobben. Vi hadde aldri hatt noen som helst sjans til å få til dette uten henne, sier Krogh.
Han sier videre at det er flott å få en bekreftelse på at gode idéer faktisk kan få stor betydning.
– Det er viktig for oss, også er det viktig for kundene våre. Sånn sett betyr det ganske mye å få priser her på Gullblyanten.
«The Walking Ads» gikk ut på at folk kunne vinne en bil som kjørte 613 kilometer, ved å gå like langt til fots. Dette måtte man gjøre ikledd en genser som gjorde deg til en vandrende reklameplakat for bilen ID.7.
– Det å klare å lage ting innenfor reklame som faktisk engasjerer folk, det tror jeg man får til sjeldnere og sjeldnere. Jeg håper jo det har vært noe av grunnen til at juryen likte den, at den engasjerte, sier Krogh.
Han opplever stemningen blant TRY-folkene som veldig bra, selv om de fikk to færre gull enn i fjor, da byrået fikk fem gull.
– Jeg skal ikke snakke for hele TRY, men vi er nok ganske happy med denne dagen. Så kan det sikkert alltid bli bedre. Men det er veldig gøy å jobbe i TRY med så mange flinke folk.
– Nå skal jeg ha det gøy og feste med bransjen!, avslutter Krogh.