Gullkalven satser på full gjenåpningsfest
– Vi ser for oss en helvetes feiring, varsler ledelsen. Men vet ikke helt når festen blir.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi satser på en 100 prosent fysisk prisutdeling i år, og vi er veldig positive til at det skal gå bra. Etter to år med restriksjoner ser vi for oss en helvetes feiring, sier Tomas Hogseth.
Hogseth er en del av årets nye lederteam, sammen med Ida Simensen Smestad og Linn Diana Aabel.
Gullkalven har gjennom 30 år bygd seg opp til å bli Norges største studentkonkurranse innen kreativ kommunikasjon, hvor studenter fra hele landet hvert år får muligheten til å vise seg fram for bransjen.
De to siste årene har prisutdelingen blitt amputert som følge av pandemien. Med en heldigital prisutdeling i 2020 og en hybridløsning i fjor, håper det nye lederteamet at prisutdelingen i år skal bli en stor begivenhet for kreative studenter fra hele landet.
– Det skal smelle, understreker Aabel.
Det nye lederteamet har høye ambisjoner, og de håper årets Gullkalven blir større enn noen gang før.
– Vi har lyst til at alle som studerer kreativ kommunikasjon i Norge skal vite hva Gullkalven er, og at de skal ville sende inn bidrag. Det er flere enn bare Osloborgere som vil inn i bransjen, og det er viktig å inkludere de også, sier Smestad.
– Gullkalven er et springbrett inn i bransjen som flere studenter kan dra nytte av, men da må de først vite at dette springbrettet eksisterer, legger Hogseth til.
Tid og sted for festen er ikke avgjort enda. Planen er å åpne opp for innsending av bidrag i mars. De jobber også med å annonsere ulike brifer fra byrå som kan løses med kortere deadline.