Gustav Eddy Larsen og Marie-Louise Alvær starter byrået Retail Connect.

Starter byrået Retail Connect

Gustav Eddy Larsen og Marie-Louise Alvær starter et nytt byrå som skal hjelpe detaljhandlere med å omdanne egne kanaler til lønnsomme annonseplattformer.

Publisert

Det nye byrået tilbyr rådgivning og teknologiske løsninger som skaper tettere samarbeid mellom retailere og leverandører, skriver de i en pressemelding.

Retail media vokser raskt i Norge og speiler en global trend der retailere bruker førstepartsdata og avansert teknologi for målrettet annonsering. Retail Connect har som mål å være med på denne utviklingen.

De har inngått et strategisk samarbeid med retail tech-leverandøren Nexta og har samtidig samlokalisert seg med et kreativt miljø innen kommunikasjon i Oslo, står det i pressemeldingen.

– Vår ambisjon er å være broen mellom tradisjonell detaljhandel og digitale løsninger. Vi skal hjelpe butikker med å øke treffsikkerheten og skape mer effektive, datadrevne kampanjer, sier Gustav Eddy Larsen, daglig leder i Retail Connect.

Retail Connect er allerede i dialog med flere aktører. 

– Vi er i gang med å gjøre en reell forskjell i en bransje i rask endring, sier partner og styreleder Marie-Louise Alvær.

Gustav Eddy Larsen er en erfaren markedsføringsekspert som blant annet har jobbet i i teknologiselskapet Adform og mediebedrifter som Aller og Schibsted. Han har de siste årene vært markedssjef i bokhandlerkjeden ARK.

Marie-Louise Alvær har jobbet lenge med markedsføring. Hun var med-gründer av mediebyrået RED og etablerte multiplattform-nettverket United Screens i Norge. 

Alvær har syv års fartstid som administrerende direktør i mediebyrået PHD, der hun sluttet i mars i fjor. Deretter gikk hun til design- og teknologiselskapet Daytwo, hvor hun var kommersiell leder i seks måneder.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS