Slik vil Schibsted vinne kampen om reklameoppmerksomheten din i 2022
Inngår samarbeid med Neurons.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Dette er et partnerskap som handler om å sikre verdi for våre annonsører, også før de går live med kampanjen, sier leder for forretningsstrategi i Schibsted Marketing Services, Hanne Ellen Lohne, i en pressemelding.
Etter en omfattende test-periode, girer Schibsted opp og inngår et større partnerskap med dansk baserte Neurons, et analyseinstitutt som har spesialisert seg innen neuromarketing- målinger.
Neuromarketing er rett og slett en metode der det dreier seg om å lese av reaksjoner til de som utsettes for markedsføring eller annet stimuli, som for eksempel en emballasje.
I disse dager onboardes både salgsteam og fagspesialister i Schibsted, og får med det tilgang til Neurons Predict. Verktøyet skal tas i bruk som en del av både kampanjerådgivning og kampanjerapportering.
– For å oppnå effekt må en annonse bli sett og formidle budskapet klart. Dette er selve inngangsbilletten til å oppnå effekt, uavhengig av om det er på kort eller lang sikt, sier leder for Insight & Effect i Schibsted Marketing Services, Pernille Vermedal Høgh.
Partnerskapet rulles ut fra og med 1. januar og vil være tilgjengelig for annonsører som samarbeidet med Schibsted.
– Schibsted sine flater og merkevarer har en naturlig rolle i mange annonsørers kampanjer. Det at disse annonsørene nå får tilgang til et verktøy som predikerer materiellets evne til å skape oppmerksomhet, vil gi mange positive ringvirkninger, sier grunnlegger og leder av Neurons, Dr Thomas Z. Ramsøy