Hanne skal lede kommunikasjonsarbeidet i REMA 1000: – Får bryne meg på en ny bransje
Hun forlater stillingen som kommunikasjonssjef i Telenor.
Denne artikkelen er over to år gammel.
REMA 1000 ansetter Hanne Knudsen (43) til å lede dagligvarekjedens arbeid med eksternkommunikasjon, internkommunikasjon og kundedialog, opplyses det om i en pressemelding.
Knudsen kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Telenor.
– Jeg har hatt snart ni svært lærerike, utfordrende, og morsomme år i Telenor med fantastiske kolleger og ledere. Er det noe Covid-19 har vist så er det at dagligvarebransjen har en kritisk samfunnsrolle, og jeg er stolt over å få lede kommunikasjonsarbeidet til en av Norges best likte merkevarer. Når jeg går fra én anerkjent «blå familie» til en annen er det fordi jeg får muligheten til å komme enda tettere på nordmenns hverdag, og jeg får bryne meg på en ny bransje, sier Knudsen i meldingen.
Hun har flere års erfaring som PR-sjef for Visit Norway i London og fra PR-byrå. Hun jobbet og i en årrekke som nyhetsjournalist i Storbritannia, blant annet for BBC. Hun er utdannet journalist fra Westminster University i London.
- God og målrettet kommunikasjon med medier, kunder og ansatte er viktig for at vi som virksomhet skal nå våre forretningsmål. Hannes solide og brede erfaring vil styrke videreutviklingen av vårt kommunikasjonsarbeid, og jeg gleder meg til hun blir en del av teamet, sier Pia Mellbye, direktør for salg, marked og kommunikasjon i REMA 1000 i samme melding.
Etter å ha ledet kommunikasjonsarbeidet gjennom pandemien skal PR- og Kommunikasjonssjef Calle Hägg rendyrke PR-rollen og forsterke dagligvarekjedens arbeid med markedsrelaterte medieaktiviteter.
Knudsen tiltrer den nye rollen 1.juni.