Rema 1000 satser på nytt reklamekonsept
Dagligvarekjeden bytter ut det velkjente «det enkle er ofte det beste»-slagordet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Rema 1000 har lenge frontet slagordet «det enkle er ofte det beste». Nå er det kjent at dagligvarekjeden får et nytt reklamekonsept utviklet av Try.
Det var Kampanje som søndag kveld var først ute med nyheten.
Deres nye slagord og konsept- «Det er 1000 gode grunner til å velge Rema 1000» - skal gi kundene nettopp tusen gode grunner til å handle på Rema.
Bred lansering
– «Det enkle er ofte det beste» sitter godt og representerer Rema 1000-filosofien og hvordan vi jobber. Vi skal fortsette å gjøre ting enkelt, men drister oss til å lansere et nytt konsept for å snakke om alle de gode grunnene til å handle hos Rema 1000, sier direktør for salg og marked Pia Mellbye i en pressemelding til KOM24.
Søndag lanseres den nye kampanjen på TV, og reklamene vil også gå utendørs, på radio og i ulike digitale kanaler.
I den nye reklamekampanjen trekkes det i første omgang frem 15-20 eksempler på grunner til å velge REMA 1000. Ut over våren kommer det mange flere.
– Hvilke nummer som bærer frem grunnene er tilfeldig valgt bortsett fra grunn nr. 1. Vi er har i over 40 år kuttet prisene og er Norges eldste lavpriskjede, så det kanskje ikke så uventet at vi har en grunn nummer 1 som er «Alltid lave priser», sier leder for marked i Rema 1000, Cathrine Stensaker.
Lanseringskampanjen, som er utarbeidet av de to kreative teamene Preben Moan/Camilla Bjørnhaug og Karin Lund/Øystein Halvorsen, går bredt ut. TV-filmen er produsert av Tangrystan og tar for seg noen av grunnene, mens f eks utendørs, radio og digitale kanaler bretter ut enda fler grunner.
Skal bli enda mer lekne
– Vi har forsøkt å gjøre lanseringskampanjen tydelig og «pedagogisk», iblandet litt sjarm. Så er tanken at vi skal dykke mer ned i én og én grunn etterhvert og bli enda mer lekne, sier de kreative teamene i pressemeldingen.
I tillegg til TRY Reklame har også Try Innhold, Try Apt og Try Opt vært involvert i prosessen.
- Dette har vært en stor jobb som har involvert veldig mange av kreftene på huset. I tillegg til å utvikle og spre budskap på mange flater, har det også vært viktig for oss å lage innhold som forklarer grunnene. Her har vi virkelig fått øvd oss på å jobbe på tvers av fagdisiplinene, sier konsulent Lars Mitlid i Try i pressemeldingen.