happn i gang med ny kampanje «vi lover, det er verdt det»
I kampanjen møter man sju single mennesker, hvor det skjer uventede, kleine ting på date.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Datingappen happn lanserer sin nye kampanje. I en pressemelding forteller happn at ved å lytte til single, har happn illustrert den emosjonelle berg-og-dal-banen en kan føle når en møter nye mennesker. Kampanjen kalles «vi lover, det er verdt det».
Kampanjen rulles ut internasjonalt (i Norge, Frankrike, Danmark og Nederland). For å lage filmen til kampanjen har happn samarbeidet med det franske produksjonsselskapet Paris24seven.
– Føler oss levende
happn satser på en kampanje som antar at dating ikke alltid er enkelt. Derfor samarbeidet happn med det franske produksjonsselskapet for å skape en rekke situasjoner som gjenspeiler den følelsesmessige reisen hver person opplever når de dater.
– Ideen med denne kampanjen var å vise at et møte ikke er målet i seg selv. Tvert imot, hvert møte, uansett hvor ufullkommen, lar oss lære litt mer om oss selv, forklarer Ludivine Cherif-Cheikh, Merkevare- og kommunikasjonssjef i happn, og fortsetter:
– Alle disse følelsene gjør at vi føler oss levende, forankret i virkeligheten. Dette budskapet resonnerer spesielt med happn, som alltid har lagt vekt på autentisk dating basert på det virkelige liv og alle eventyr det kommer med. Vi ønsker å fortelle single at vi vil være der for dem hele veien, og vi gir et løfte: vi lover, det er verdt det.
Uventede opplevelser
I filmen følger vi sju single mennesker når de møter pinlige, uventede opplevelser. happn forteller at de vil vise fram de ekstreme situasjonene flere vil kjenne seg igjen i, med en romantisk ballade i bakgrunnen (spesielt laget av Handshake-studioet for denne videoen) som fremhever ironien i situasjonene. Filmen er laget for alle land som kjører kampanjen, med en voice-over for hvert språk.
Gjennom print og videoformater ruller nå happn ut kampanjen i sommer. Fra 18. juli skal filmen brukes som annonse på Twitch. Den markerer også lanseringen av kampanjen rundt om i Norge, med to viktige visuelle elementer som kommer fra filmen. Disse trykkene skal brukes på busstopp, busser og digitale skjermer, i Oslo, Bergen og Trondheim.