Malin Gregersen blir ny markedssjef for Klarna i Nord-Europa
Nå skal hun jobbe med markedsaktiviteter i Nord-Europa som består av millioner av kunder og et hav av nettbutikker.
– Etter at vi headhuntet Malin fra Omnicom i 2021 har hun imponert oss stort i Klarna. Nå er hun håndplukket til å drive våre markedsaktiviteter i Nord-Europa, sier Head of Northern Europe Marketing i Klarna, Thomas Elvestad i en pressemelding.
– Hun representerer alt vi ønsker i en slik stilling, og er en ekte «Klarnaut», sier han videre.
Mellom en tredjedel og halvparten av all netthandel i Norden går i dag gjennom Klarna. Bare i Norge bruker mer enn 13 000 nettbutikker deres shopping- og betalingsløsninger.
Gregersen ble headhuntet til fintech-gigantens norske markedsavdeling i slutten av 2020. Underveis har hun hatt en sentral rolle i Klarnas globale sosiale medier-team og vært ansvarlig for YouTube-serien «Klarna Drops By». Fra å starte som et norsk prosjekt ble dette etter hvert lansert også i Norden.
I 2020 representerte hun Norge sammen med Helena Dokken i Young Media Lions, en konkurranse for unge, profesjonelle markedsførere under 30 år.
– Jeg er så glad for alt jeg har fått lov til å være med på i Klarna. Det er en helt unik arbeidsplass som har gitt meg masse tillit. Det er ekstremt kort vei fra ide til du får lov til å prøve noe helt nytt, og oppgavene forandrer seg hele tiden. Jeg har fått være med på masse spennende, fra lengre opphold ved vårt New York-kontor hvor jeg jobbet med internasjonale stjerner som Bretman Rock, til å være med å utvikle flere nye globale some-konsepter, sier Gregersen i pressemeldingen.
– Ekstra morsomt at to nordmenn leder Klarnas markedsføring i Nord-Europa
Gregersen har en master i Strategic Marketing Management fra BI. Hun har tidligere jobbet med konseptutvikling og performance i sosiale medier, samt vært innom skuespilleryrket.