Emilie forsvant da hun skulle kjøpe favorittbrusen - nå er hun Pepsi Maxs nye brand ambassador
– Når vi kommer over en sak som dette, med en superfan, er det enkelt å kunne gjøre noe som vi vet vil skape glede.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Tidligere denne uken fikk Norge en ny «superkjendis». Over alt i media kunne vi høre om Emilie (22) som skulle ut for å kjøpe Pepsi Max - men som aldri kom hjem igjen.
Det førte til en stor leteaksjon, men hun ble noen timer funnet i god behold. Hun hadde tatt toget fra Sandnes til Oslo, og havnet til slutt trygt hjemme hos søsteren sin i hovedstaden.
– Jeg ser Netflix og drikker Pepsi Max. Det er det beste jeg vet. Jeg vil bli her så lenge jeg kan, sa Emilie til NRK.
– Kjærlighet for Pepsi
Og det er klart at Pepsi-max elskeren fortjener en haug av favorittbrusen.
– Jeg fikk med meg nyhetssaken tidligere denne uken. Heldigvis gikk det relativt raskt fra etterlysningen til Emilie ble funnet, sier Brand Manager Helene Løvestam i Pepsi Max.
Løvestam forteller at nyhetssaken har skapt engasjement i Ringnes, og at hun fikk en mail fra en kollega med forslag om å gjøre noe hyggelig for Emilie.
Løvestam forteller at hun samme dag tok kontakt med Emilies far for å høre om det var greit å sende Emilie en gave.
– Jeg så hennes kjærlighet for Pepsi Max, og som Brand Manager er jeg lidenskapelig opptatt av å skape gode øyeblikk for forbrukerne våre. Når vi kommer over en sak som dette, med en superfan, er det enkelt å kunne gjøre noe som vi vet vil skape glede. Da er det utrolig hyggelig å kunne skape glede på denne måten.
– Genuint
Hun forteller at det er dager som dette som gir henne energi som brand manager.
Pakken kom frem i går, og den nye brand ambassadøren mottok 96 flasker med favorittbrusen, en genser, en buckethatt, et handlenett og et kort.
– I kortet la jeg inn en hyggelig påminnelse om at vi alle må huske å si fra hvor man går, forteller Løvestam.
Nyhetssaken har skapt enorm med oppmerksomhet i mediene.
– Det var jo helt tilfeldig at hun skulle ut for å kjøpe Pepsi Max, forteller hun og legger til:
– Jeg vil på ingen måte si at det var et taktisk PR-grep, da dette virkelig er genuint velment. Grunnet til at vi ønsket å gjøre dette er fordi vi er lidenskapelig opptatt av gode forbrukeropplevelser, det er alle som jobber i Ringnes.
– Det å gjøre noe som koster så lite, men som gir stor effekt, er jeg fan av. Så dette er først og fremst et grep for å gjøre noe hyggelig