Sharon Elkouby i Oslo Picnic Box.

Sharon driver eget byrå i Oslo, men så fikk hun en idé: Nå satser hun tungt på Oslo Picnic Box - med influensere på laget

Nå jobber gründer Sharon Elkouby med å videreutvikle markedsstrategien fra sommer, til høst og vinter.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det begynte som en ide i parken og i løpet av tre uker var Oslo Picnic Box i gang med å kjøpe inn bokser, teste produksjonskjøkken og markedsføre seg som en sommer pop-up.

Gründeren bak, halvt israelske Sharon Elkouby, hadde planlagt at Oslo Picnic Box skulle levere piknikkbokser gjennom sommeren.

Hun kontaktet en rekke influensere som fikk mulighet til å teste boksene, i bytte for tilbakemeldinger.

Elkouby fikk med seg matleveringstjenesten Wolt, som også har bistått henne med synlighet i forbindelse med bestilling i appen.

Sharon Elkouby bytter ut piknikkboksene med gaveesker.

– Jeg sendte ut piknikkbokser til seks ulike lokale influensene her i Oslo. De fikk teste produktet, mot at de ga meg en ærlig tilbakemelding, sier Elkouby til KOM24.

Instagram fungerer som et utstillingsvindu

Til daglig jobber hun som content og some-manager i selskapet Hello Oslo, som hun også driver.

– Vi startet opp i november 2020, og jobber med markedsføring og sosiale medier. Vi ønsker å støtte lokale bedrifter, og samarbeider gjerne for å vokse sammen.

Og det er også slik hun håper at Oslo Picnic Box kan vokse og videreutvikle seg fra en piknikkboks, til en ny matkasse-trend i Oslo.

– Det har fungert veldig bra gjennom sommeren, og jeg håper og tror at vi klare oss gjennom resten av året fra piknikk til spesiallagde gaveesker til alle anledninger.

Hver andre uke sender de ut et nyhetsbrev med tilbud til ulike bedrifter, og poster jevnlig i sosiale medier.

– Instagram vil fortsatt være vår viktigste kanal for markedsføring, i tillegg har vi en hjemmeside og bruker Facebook Ads Manger for å nå ut til flest mulig.

– Tror du at dere kan leve av Instagram, og at denne kanalen generer nok engasjement for en liten oppstartsbedrift?

Vi ser på Instagrams funksjoner som den beste måten for å lage et utstillingsvindu for produktene våre, og vil fortsette med denne kanalen.

Powered by Labrador CMS