Konseptet og kampanjen har premiere i helgen.

Helsedirektoratet lanserer nytt konsept og kampanje

Ønsker å vise sammenhengen mellom gode levevaner og god psykisk og fysisk helse

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Med «Lev» ønsker vi å ta befolkningen ut av pandemien og minne om at små og store valg man gjør hver dag har noe å si for hvordan man har det. Ambisjonen er å senke terskelen for at folk skal gjøre noe som er bra for helsa si. Det er ikke nødvendigvis store endringer som trengs. Ta ett skritt av gangen, sier Jakob Linhave, avdelingsdirektør i Helsedirektoratet i en pressemelding.

Med det nye konseptet «Lev» ønsker Helsedirektoratet å vise sammenhengen mellom gode levevaner og god psykisk og fysisk helse, og fortelle om hvordan de kan bistå med råd og verktøy som virker. Konsept, kampanje og design er utviklet av POL i samarbeid med Helsedirektoratet, og kampanjefilmene er produsert av Oslo Assembly.

Konseptet og kampanjen har premiere i helgen, og består av en rekke elementer. Hovedfilmene vil gå på TV, kino og i ulike kanaler på nettet. I tillegg er det produsert eget innhold til sosiale medier, annonser og bannere for å nevne noe. Filmene er produsert av Oslo Assembly og regissert av Lars Tovik.

Powered by Labrador CMS