TRY Dig henter leder for digital handel fra Jernia
– Det er nå fremover det virkelig blir gøy.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Min styrke er forståelsen for hvordan digitalisering av handel påvirker alle deler av en varehandelsbedrift.
Det sier Henrik Sørhaug.
Han går nå fra stillingen som leder for digital handel fra Jernia til TRY Dig for å lede satsningen på digital handel.
Med seg har han bred operasjonell og teknisk erfaring fra varehandel, og har arbeidet tett på mange av de sentrale miljøene i en typisk varehandelskjede.
Denne bakgrunnen kommer godt med når TRY Dig nå styrker sin helhetlige satsning på digital handel.
– TRY Dig satser tungt på å bli blant landets ledende miljøer for digital handel og ser frem til å nyte godt av Henriks erfaringer fra en av landets mer komplekse og vellykkede nettbutikker, sier daglig leder Kaare Øystein Trædal.
I Jernia satt Sørhaug i førersetet for et bredt spekter av prosjekter som omhandlet kommersialisering, innovasjon og nye opplevelser for kunder og ansatte.
Dette resulterte i en satsing på bedriftsmarkedet og mange tjenester som knyttet tilbudet i butikk og digitalt sammen – såkalt offline til online-handel.
To av tjenestene som ble introdusert var mobil selvutsjekk i butikk for sluttkunde, og ansatte som kunne gjøre digitale salg fra butikken – direkte fra leverandørens varelager – hjem til kunden.
– Det er nå fremover det virkelig blir gøy. Mulighetene er der – som på frakt, der leveringstid er er blitt så lav at man kan skille seg ut på det man tilbyr. Men også utfordringene – som innen bærekraft, der må man som bransje jobbe for å finne løsninger man ikke har i dag, sier han.