SOMMERPRATEN:

Sommermote med Mai Britt – uggs, bikini, cardigan og stråhatt

– Gud det er behagelig.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Mai Britt Hellenes, prosjektleder i Hill+Knowlton, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Synes sommer på Sørlandet er best, så i fast stil turer jeg hjemover i juli. Det har vært en travel vår så det skal bli nydelig å gjøre alle de stereotypiske tingene som båttur, bryggekos, og reker og vin i kveldssola - iført mitt faste antrekk bestående av uggs, bikini, cardiganen og stråhatt. Ja, det høres rart ut, men Gud det er behagelig.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Hver sommer pleide jeg og mine søskenbarn å være på overnattinger hos farmor og farfar. Da sov vi alle seks på madrasser på soveromsgulvet til farmor og ble vekket av at hun spurte hva vi ville spise til frokost. Som den sjokoladeglade jenta jeg er valgte jeg alltid brødskive med nougat med agurker på. Frokosten ble servert på sølvfat på madrassen, før vi hadde morgenbad før båttrafikken startet.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Nå er det mye Sørlandet i monitor her, men må nesten si kuleisen i Brekkestø. De har faktisk Norges største iskuler. Anbefaler å ta kun en om du spiser i normalt tempo. Isen smelter nesten alltid før jeg kommer i båten.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Min gode kollega Victoria Engebretsen! Victoria er utrolig dyktig, og jeg er ganske sikker på at vi kommer til å se mye til henne i fremtiden! Hun kommer til å bli en av de som blir bedt om å dele karrierehøydepunkter for å inspirere de nye generasjonene. Victoria slår også alltid et slag for alle rundt seg og det er neimen ikke dumt det heller.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Hmm, jeg synes Google sin personvern-sjekk kampanje i mai var bra! Føler alt Trigger tar i blir til gull. 

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Tror det må være å si til seg selv at «det går bra». Det er lett å bli fanget av «flink pike» syndromet, og det er bra og viktig å gjøre sitt beste, men man trenger ikke å bli helt Charlotte i Sex and the city heller.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Camp Kulinaris! Ikke fordi jeg har så lyst, men fordi jeg trenger det. Ferdighetene mine på kjøkkenet er mildt sagt skralt. En gang serverte jeg for eksempel Spaghetti A La Capri på første date. Skal sies at jeg la på et basilikumblad på toppen, så dandering er jeg god på. Sånn sett passer det vell bra at jeg jobber i PR. Og ja, han ville på date med meg igjen.

Powered by Labrador CMS